Łódzka spółka informatyczna MakoLab podpisała umowę z firmą Microsoft. Partnerzy będą współpracować w opracowaniu i promocji autorskiej aplikacji MakoLab do generowania tzw. leadów, czyli kontaktów do podmiotów potencjalnie zainteresowanych określonymi ofertami. Korzystający z takiego programu opisuje produkt lub usługę, której sprzedażą jest zainteresowany, i zasila aplikację bazą danych podmiotów np. z określonej branży.
Program przeszukuje internet, znajdując dane i informacje dotyczące tych podmiotów. Są one następnie analizowane przez aplikację i w efekcie jej użytkownik uzyskuje informację o stopniu zainteresowania każdego z podmiotów produktem lub usługą. Dzięki temu do wybranej grupy może skierować zindywidualizowane oferty.
W aplikacji wykorzystywane są algorytmy NLP (Natural Language Processing) wspierane przez opisy semantyczne wyszukiwanych fraz. Według biura prasowego MakoLab, aktualnie na ukończeniu jest pierwsza wersja adresowana do sektora finansowego, która jeszcze w tym kwartale ma być prezentowana pierwszym, potencjalnym klientom. Pozwoli ona oceniać zainteresowanie firm usługami bankowymi np. faktoringiem. Zgodnie z podpisanym porozumieniem oprogramowanie będzie dostępne dla zainteresowanych „w chmurze”, na platformie Microsoft Azure.
Opracowywane rozwiązanie jest odpowiedzią na potrzeby klientów Microsoft, przede wszystkim z sektora finansowego. Prezes MakoLab Wojciech Zieliński przyznał, iż spółka jest zadowolona, że Microsoft zaangażował się w tę współpracę i docenił kompetencje firmy oraz rezultaty prowadzonych prac w zakresie technologii semantycznych. Zwrócił uwagę, że MakoLab od kilku lat promuje oparte na nich rozwiązania w sektorze motoryzacyjnym i finansowym. – Pozycja naszego partnera, światowego lidera na rynku usług i produktów informatycznych powoduje, że to jeden z bardziej obiecujących projektów MakoLab w ostatnim czasie – wskazał prezes.
Microsoft jest zainteresowany promowaniem platformy Microsoft Azure poprzez umieszczanie na niej atrakcyjnych rynkowo aplikacji.
Dla MakoLab udział Microsoft w rozwijaniu i promocji aplikacji jest potwierdzeniem znaczenia technologii semantycznych w analizie danych z internetu. Ponadto dzięki tej współpracy łódzka firma zyskuje dostęp do bazy klientów, z którymi współpracuje Microsoft oraz istotne wsparcie marketingowe o zasięgu globalnym.
MakoLab jest spółką z sektora informatycznego notowaną na rynku NewConnect warszawskiej giełdy. Od ponad 20 lat dostarcza klientom kompleksowe rozwiązania IT z zakresu komunikacji cyfrowej i wspierania procesów biznesowych. W tym celu wykorzystuje najnowsze technologie internetowe, webowe i mobilne. Spółka zatrudnia ponad 100 osób w biurach zlokalizowanych w Łodzi, Warszawie, Paryżu i Londynie. 85 proc. zespołu to specjaliści pracujący bezpośrednio przy realizacji projektów IT – programiści, architekci oprogramowania, inżynierowie sieciowi, graficy.