Użytkownicy iPhonów mogą od teraz logować się do aplikacji mobilnej ING Banku Śląskiego za pomocą odcisku palca. Aplikacja ING BankMobile cieszy się rosnącą popularnością – do tej pory została pobrana już ponad 1 milion razy. Możliwość logowania się do ING BankMobile za pomocą palca została wprowadzona na życzenie użytkowników najnowszych iPhonów.
Od teraz nie muszą oni podawać identyfikatora użytkownika ani kodu PIN, aby zalogować się do aplikacji – wystarczy, że zeskanują odcisk palca za pomocą czytnika Touch ID. Sama aplikacja nie przechowuje skanów linii papilarnych, a jedynie korzysta z tych zapamiętanych na urządzeniu. Użytkownicy mogą równocześnie korzystać z tradycyjnego sposobu logowania.
ING BankMobile został pobrany już ponad 1 mln razy. Aplikacja na smartfony miała premierę w 2012 r., rok później zadebiutowała wersja przygotowana specjalnie na tablety. Od tego czasu w aplikacji wprowadzono szereg nowych rozwiązań i usprawnień. Wśród funkcji wprowadzonych w ostatnich miesiącach znalazły się m.in. powiadomienia push o wykonanych operacjach, możliwość płacenia w sklepach i wypłacania gotówki z bankomatu przy użyciu BLIK, narzędzia pozwalające archiwizować paragony w chmurze, a także rozliczać wydatki wspólnie ze znajomymi. Bank sukcesywnie poszerzał listę systemów mobilnych pozwalających korzystać z aplikacji – obecnie są to BlackBerry 10, Windows Phone 8.0, Android 2.2 oraz iOS 5 i nowsze.
Czytnik Touch ID jest dostępny w następujących urządzeniach: iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus. Najnowsza aktualizacja ING BankMobile wprowadza także możliwość podglądu szczegółów rachunku, dostosowanie do rozdzielczości QHD dla Androida oraz drobne graficzne i tekstowe zmiany w ustawieniach powiadomień push. Instrukcje jak zainstalować aplikację znajdują się na stronie ING Banku Śląskiego.