T‑Mobile uruchomił Mobile Connect – metodę uwierzytelniania, która może zastąpić dziesiątki haseł i jednorazowych SMS-ów. T‑Mobile jest pierwszym w Polsce Operatorem, który przetestował to rozwiązanie i zrealizował komercyjne wdrożenie. Proste i bezpieczne logowanie bez pamiętania hasła. Jako pierwsi z możliwości, jakie daje Mobile Connect, mogą skorzystać Klienci T‑Mobile logujący się za pośrednictwem
komputera do serwisu T‑Mobile – www.granienaczekanie.pl. Zamiast dotychczasowego hasła, wystarczy, że Klient wybierze zaloguj z Mobile Connect, w miejscu loginu wpisze swój numer telefonu i wciśnie „Zaloguj się z Mobile Connect”. Na telefonie wyświetlony zostanie komunikat, tzw. push. Klient, wciskając OK na telefonie, jednocześnie potwierdzi chęć logowania do serwisu na komputerze. Chwilę później nastąpi automatyczne odświeżenie strony i przejście do serwisu.
Czym jest Mobile Connect
Jest usługą, która umożliwia identyfikację użytkownika z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Użytkownicy będą mogli skorzystać z Mobile Connect przy logowaniu do serwisów internetowych, serwisów bankowych, czy autoryzacji transakcji odchodząc od tradycyjnych rozwiązań opartych na jednorazowych hasłach SMS. Rozwiązanie Mobile Connect zapewnia operator sieci mobilnej, w oparciu o swoją infrastrukturę, jednak z pominięciem otwartego kanału komunikacji, jakim są usługi transmisji danych, co w znaczny sposób zwiększa bezpieczeństwo danych. Oznacza to, że Klient nie musi korzystać ani być w zasięgu usług internetowych operatora, nie musi też posiadać telefonu, który je obsługuje. Do korzystania z Mobile Connect wystarczy najprostszy telefon. Dzięki możliwości ustawienia potwierdzania kodem PIN (jednym dla wszystkich serwisów) i zaawansowaniu technologicznemu usługa, gwarantuje wyższy komfort, a przede wszystkim wyższy poziom bezpieczeństwa niż popularne kody SMS-owe.