Nowoczesne technologie pozwalają małym firmom na wyrównanie szans w rywalizacji z dużymi konkurentami. Według badań Coleman Parkes, zrealizowanych na zlecenie Ricoh, 79% spośród zarządzających małymi firmami uważa, że dzięki możliwości przeprowadzenia szybkiej optymalizacji procesów, ich przedsiębiorstwo może szybciej przystosować się do wymogów otoczenia technologicznego.
Ponadto 64% uznaje, że w porównaniu z dużymi organizacjami jest w stanie wdrożyć i korzystać z nowych technologii szybciej.
39% przedstawicieli małych firm wskazuje, że ich przedsiębiorstwa osiągną dojrzałość cyfrową i wyjdą z etapu transformacji w ciągu najbliższych 2 lat. Osiągniecie tego stanu, rozumianego jako zwiększanie wydajności firmy, dzięki wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi, zainteresowaniu nowymi możliwościami technologicznymi, zaangażowaniu w rozwój inicjatyw opartych o najnowsze rozwiązania oraz elektronicznemu zarządzaniu procesami stanowi dla małych firm efektywny sposób na budowanie przewagi konkurencyjnej.
Zarządzający dużymi firmami są większymi optymistami w ocenie korzyści wiążących się z osiągnięciem cyfrowej dojrzałości. Wśród najczęściej wskazywanych obszarów znalazły się:
- łatwiejszy dostęp do informacji (93%)
- ulepszone procesy biznesowe (90%)
- przewaga konkurencyjna (86%)
Zarządzający małymi firmami najczęściej wskazywali:
- łatwiejszy dostęp do informacji (79%)
- ulepszone procesy biznesowe (79%)
- krótszy czas realizacji zadań (74%)
David Mills, Dyrektor Generalny Ricoh Europe, powiedział: – W przeszłości z uwagą obserwowaliśmy sposób w jaki małe przedsiębiorstwa przekuwały możliwości oferowane przez cyfrowe technologie na zwiększenie bazy klientów i wolumenu sprzedaży. Duże organizacje obecnie wdrażają podobne rozwiązania. W dodatku zasoby, którymi dysponują i efekt skali pozwalają im osiągnąć większą efektywność w realizacji zamówień, obsłudze klienta. W efekcie końcowym przekłada się to również na wyższe zyski. Warto przy tym podkreślić, że zarówno małe firmy jak i duże organizacje są zgodne co do jednego. W procesie osiągania dojrzałości cyfrowej potrzebują wsparcia partnerów zewnętrznych. Obecnie korzysta z niego 53% małych i 59% dużych organizacji.