Nokia otrzymuje statuetkę Superbrand przyznaną przez polskich specjalistów reklamy, PR, mediów i świata biznesu oraz tytuł SuperMarka jako najbardziej rozpoznawalna i przyjazna marka wśród polskich konsumentów
1 lutego, podczas uroczystej gali w Auli Politechniki Warszawskiej, organizacja Superbrands po raz pierwszy w Polsce przyznała statuetki w konkursie „Superbrands Polska”, którego celem było wyłonienie najsilniejszych marek obecnych na polskim rynku. Rada Marek w składzie 21 ekspertów – przedstawicieli agencji marketingowych i PR, firm badawczych, dziennikarzy oraz przedstawicieli największych firm działających w Polsce, oceniła ponad 1173 marek przyznając im punkty w skali 1-20. Nokia znalazła się w ścisłej czołówce najwyżej ocenionych marek. Otrzymanie statusu Superbrand oznacza, że marka została oceniona na 12 punktów lub wyżej przez Radę Marek.
Marka zaliczona do grona Superbrand, zdaniem ekspertów, osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie oferując konsumentom korzyści emocjonalne, które stanowią o jej przewadze nad konkurencją.
Kilka dni wcześniej Nokia zdobyła także tytuł SuperMarki. Celem projektu przeprowadzonego przez Target Group Badania i Doradztwo było opisanie sytuacji na polskim rynku marek 15 lat po transformacji systemowej oraz wyróżnienie brandów, którym udało się zdobyć sympatię konsumentów. Konsumenci uznali Nokia za markę wysokiej jakości, utożsamianą ze znanymi osobami, a firmę Nokia za najbardziej atrakcyjnego pracodawcę. Wśród pięciu najpopularniejszych tylko Nokia jest marką, która pojawiła się na rynku w ciągu ostatnich kilunastu lat, pozostałe są znane w Polsce dużo dłużej. W ciągu 12 lat Nokia zdobyła sympatię konsumentów stając się marką najbardziej rozpoznawalną i przyjazną.
SuperMarka to jedyny na polskim rynku projekt badawczy, w wyniku którego zostają wybrane marki, którym udało się zbudować silną pozycję na polskim rynku oraz zdobyć sympatię konsumentów. Decyzję o tym, który brand zostanie Super Marką, podejmują nie eksperci – specjaliści od marketingu czy wyceny wartości marki – lecz sami konsumenci.
Organizacja Superbrands powstała w połowie lat 90-tych w Londynie. Jej pomysłodawcą był Marcel Knobil z agencji Saatchi&Saatchi. Początkowo Superbrands była audycją radiową w BBC London. Obecnie to międzynarodowa organizacja działająca w 35 krajach świata. Od początku istnienia celem Superbrands było promowanie idei brandingu. Za najskuteczniejszą metodę wspierania marek organizacja uznała pokazywanie szczegółowych studiów przypadku tych brandów, które osiągnęły sukces.
Wydawane przez Superbrands publikacje – albumy przedstawiające drogę do sukcesu czołowych marek na poszczególnych rynkach, nazywane są „bibliami brandingu”. W pierwszym polskim wydaniu możemy przeczytać o rozwoju marek, które zdobyły tytuł Superbrand w naszym kraju, m.in. o Nokia.
źródło: Nokia