Nawet 65 euro – takie jednorazowe wsparcie mogą otrzymać agenci rozliczeniowi przy zakupie mobilnego terminala płatniczego mPOS dla małych i średnich przedsiębiorców. Polski oddział MasterCard Europe przygotował specjalny program skierowany do tych firm, które wykazują potencjał obrotów kartami, ale dotychczas ich nie akceptowały. MasterCard dofinansuje zakup urządzenia, o ile będzie ono posiadać czytnik kart zbliżeniowych. To kolejny krok na drodze rozwoju innowacyjnych form płatności,
który ma szansę zwiększyć poziom obrotu bezgotówkowego w naszym kraju.
MasterCard oferuje wsparcie małym i średnim punktom handlowo-usługowym, dla których, jak wykazało badanie przeprowadzone przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, to koszt dzierżawy terminala jest głównym powodem, dla którego nie akceptują one płatności kartowych.
– Zdecydowaliśmy się na dofinansowanie mobilnych terminali, tzw. mPOS-ów – mówi Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard. – Chcemy przekonać właścicieli małych punktów handlowo-usługowych do innowacyjnych form płatności. Wierzymy, że w ten sposób uda nam się przyczynić do powiększenia sieci akceptacji płatności bezgotówkowych w naszym kraju.
Program wsparcia dla przedsiębiorców z sektora MSP zakłada, że każdy terminal mPOS zakupiony dla nich przez agenta rozliczeniowego zostanie dofinansowany przez MasterCard kwotą 65 euro. Musi to być jednak urządzenie akceptujące płatności zbliżeniowe, a punkt handlowo-usługowy powinien mieć potencjał na obroty kartowe. „Chcemy mieć pewność, że zakupiony terminal nie będzie stał bezczynnie. Ważne, by nasze wsparcie stanowiło realną zachętę dla przedsiębiorcy” – mówi Bartosz Ciołkowski. Pierwsze terminale mPOS na polskim rynku, które umożliwiają transakcje zbliżeniowe, są oferowane przez firmy Verifone oraz Ingenico. Urządzenia te posiadają certyfikaty organizacji płatniczych, które są niezbędne, aby wprowadzić je do powszechnego użytku.
– Z punktu widzenia gospodarki, obrót bezgotówkowy zwiększa poziom konsumpcji i inwestycji, ogranicza szarą strefę i jest po prostu tańszy, niż gotówka – podkreśla Bartosz Ciołkowski. – Dlatego naszym zadaniem, a także wszystkich uczestników rynku płatniczego, jest edukacja w zakresie obrotu bezgotówkowego i jego promowanie. Te działania powinny być skierowane zwłaszcza do konsumentów.” Z badań wynika bowiem, że przeszkodą w rozwoju sieci akceptacji kart płatniczych okazują się również postawy samych konsumentów, którzy wciąż przyzwyczajeni są do gotówki.
Program MasterCard dla sektora MSP to kolejne narzędzie stwarzające realną szansę na wzrost poziomu obrotu bezgotówkowego w naszym kraju. Od 1 lipca działa przygotowany przez MasterCard Large Merchant Program, skierowany do największych sieci handlowych działających na terenie Polski. Jego beneficjenci mogą skorzystać z niższej stawki opłaty interchange, jeśli wykażą określony udział transakcji bezgotówkowych kartami z logo MasterCard w swoim obrocie.