Firma MasterCard ogłosiła rozszerzenie swojego programu partnerskiego Start Path, przeznaczonego dla start-upów, na regiony Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki i Ameryki Łacińskiej. Jest to odpowiedź firmy na potrzeby młodych przedsiębiorstw z całego świata, poszukujących możliwości rozwoju biznesu na skalę międzynarodową. Ogłoszony dzisiaj program Start Path Global jest rozszerzeniem trwającego od 18 miesięcy programu Start Path, dzięki któremu ponad 40 start-upów, pracujących nad
innowacyjnymi rozwiązaniami w sektorze handlu, korzysta z różnych form wsparcia operacyjnego, partnerstwa lub inwestycji. Należą do nich między innymi takie firmy jak polski ZenCard, Nymi, BillHop, Gone.
Udział w programie Start Path Global nie wymaga zmiany lokalizacji firm, ani nakładów własnych, a firmy zachowują pełne prawa do opracowanej przez siebie własności intelektualnej. Uzyskują również dostęp do ponad 60 ekspertów MasterCard, co otwiera przed nimi możliwość nawiązania współpracy z firmą lub jej klientami.
– Start Path w przemyślany sposób łączy odpowiednich partnerów z odpowiednimi start-upami tak, aby razem mogli zaangażować się w tworzenie przyszłościowych rozwiązań dla handlu – mówi Stephane Wyper, Global Lead of MasterCard Start Path. – Teraz, dzięki ekspansji programu w skali globalnej, będziemy mogli poszerzyć i zróżnicować grupę docelową odbiorców naszego projektu oraz pomóc im osiągnąć sukces.
W miarę jak program Start Path obejmuje kolejne kraje, start-upy będą także czerpać korzyści z dostępu do partnerów programu – Start Path Partners, czyli grupy ponad 20 wiodących firm z sektora bankowości, handlu detalicznego i technologii, w tym Rakuten, Samsung Card, TSYS, Target, Bank of Montreal i Santander Innoventures. Projekt Start Path Partners został opracowany z myślą o umożliwieniu wybranym klientom MasterCard zapoznania się z unikatowymi technologiami oraz nawiązanie bezpośredniego kontaktu pomiędzy nimi a start-upami w celu przetestowania ich rozwiązań.
– Współpraca w ramach programu MasterCard Start Path pozwala nam zaznajomić się z innowacyjnymi firmami na wczesnym etapie ich rozwoju. Mogą one być cennym źródłem wskazówek, jak wyeliminować bolączki, z którymi boryka się światowy handel – powiedział Mariano Belinky, Partner Zarządzający w Santander InnoVentures. – Firmy mające za sobą uczestnictwo w programie Start Path powinny być dobrze przygotowane, sprawdzone i gotowe do wejścia na rynek. Takich właśnie ambitnych start-upów poszukujemy.
Jak zgłosić się do programu Start Path Global?
Nabór do kolejnych edycji 6-miesięcznego wirtualnego programu MasterCard Start Path będzie odbywał się kwartalnie. Zgłoszenia do wzięcia udziału w najbliższej edycji można przesyłać do 18 września 2015 r. Aby przesłać zgłoszenie, należy odwiedzić stronę internetową: www.startpath.com. W programie mogą wziąć udział wszystkie start-upy spoza USA, spełniające poniższe kryteria:
- rozwiązanie aktualnie dostępne na rynku;
- uznany i doświadczony zespół;
- rozwiązanie z obszaru handlu i technologii finansowych;
- udowodniona unikalna przewaga konkurencyjna,
- niedawno pozyskane fundusze inwestycyjne w fazie zalążkowej lub serii A.
Maksymalnie 18 obiecujących start-upów zostanie zaproszonych do zaprezentowania w Londynie, w dniach 27-28 października 2015 r. przed zespołem MasterCard Start Path, proponowanego przez nie rozwiązania. Następnie wyłonionych zostanie 6-8 firm, które wezmą udział w najbliższej edycji programu, rozpoczynającej się na początku listopada. Uczestnicy najbliższej edycji programu zostaną też zaproszeni do wzięcia udziału w pierwszym Szczycie Partnerów Start Path Global, który odbędzie się w Berlinie w dniach 16-17 listopada, gdzie będą mieć możliwość nawiązania współpracy z potencjalnymi partnerami Start Path Partners oraz czołowymi przedstawicielami branży.