Duże firmy i korporacje w mBanku logują się do nowej wersji serwisu transakcyjnego CompanyNet. Serwis został gruntownie przebudowany. Jest prostszy, bardziej intuicyjny i można go dostosowywać do indywidualnych wymagań użytkownika. To ważne, bo klienci korporacyjni często spędzają w serwisie wiele godzin. Serwis CompanyNet został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi standardami „user experience”.
Bank uprościł układ menu, aby zwiększyć przejrzystość i czytelność treści. Wyróżnione zostały najważniejsze zadania, które klient wykonuje w bankowości internetowej. Liczba „kliknięć” konieczna do zrealizowania operacji, została ograniczona do niezbędnego minimum. Dla przykładu, podczas wykonywania przelewu, bank automatycznie podpowiada, który rodzaj transferu będzie najkorzystniejszy dla klienta.
Pojawiły się też kontekstowe podpowiedzi stworzone po przeanalizowaniu schematów działań klientów we wcześniejszym serwisie. Wszystkie funkcje nowego CompanyNet sprawiają, że użytkownicy, którzy często spędzają po kilka godzin pracując w bankowości internetowej, teraz mogą pracować szybciej i łatwiej.
– Mimo że z rozwiązań bankowości korporacyjnej korzystają w skali kraju setki tysięcy użytkowników, do tej pory serwisy bankowości internetowej dla największych firm odbiegały od tych dla klientów indywidualnych. Łatwość korzystania z systemu i ergonomia platformy nie były w centrum uwagi. Tymczasem w ostatnich latach te elementy stały się kluczowe z punktu widzenia klienta. Dlatego banki wzorem gigantów technologicznych przywiązują dużą wagę do sposobu, w jaki projektowane są ich serwisy. Nasz nowy system dla klientów korporacyjnych jest znacznie bardziej intuicyjny, z wieloma możliwościami dostosowania go do indywidualnych preferencji użytkownika – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej mBanku.
Nowy CompanyNet uwzględnia różne role, jakie w firmie pełnią osoby korzystające z bankowego serwisu. Każdy użytkownik może dostosować jego wygląd i funkcje do swoich potrzeb. Począwszy od przemodelowania pierwszego pulpitu, który może wyświetlać różnorodne widgety (np. ze stanem rachunków lub podsumowaniem zrealizowanych operacji), a skończywszy na ustaleniu własnej listy skrótów do najczęściej wykorzystywanych funkcji.
Strona serwisu automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. Działa więc identycznie zarówno w przeglądarce na komputerze, jak i na tablecie. Na smartfonach zaś klienci mogą korzystać z aplikacji mobilnej CompanyMobile.