Wystartowała kampania informacyjna pod hasłem „Dobrze zaprojektowany bank”, dzięki której klienci dawnego MultiBanku oraz private bankingu poznają nowy serwis bankowości elektronicznej i mobilnej. Wkrótce zastąpi on wcześniejsze narzędzia. Od listopada 2013 roku wszystkie produkty i usługi oferowane kiedyś pod markami MultiBank, Private Banking i Wealth Management oraz BRE Bank świadczone są pod znakiem mBanku.
Konsekwencją ujednolicenia marki jest udostępnienie nowej platformy bankowości elektronicznej i mobilnej, z której korzysta dzisiaj większość użytkowników mBanku. Zmiana nastąpi do końca 2015 roku. Wtedy dostęp do nowego serwisu otrzymają klienci dawnego MultiBanku oraz bankowości prywatnej.
– Nowy serwis różni się istotnie od tego, który udostępniono 14 lat temu. Kiedy budowaliśmy nasze pierwsze rozwiązanie, możliwości, jakie obecnie daje bankowość elektroniczna, nie były znane. Na bankowość on-line patrzyliśmy wówczas przez pryzmat komputera stacjonarnego, nie smartfonu czy tabletu. Obecna platforma powstała zgodnie z najnowszymi standardami projektowania i wykorzystuje najlepsze rozwiązania informatyczne. Jestem przekonany, że udostępnienie klientom nowego serwisu, a wraz z nim wielu nowych możliwości, ułatwi im obsługę w mBanku – wyjaśnia Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.
Nowy serwis oferuje bowiem ponad 200 nowych funkcji i usprawnień, m.in. mądrą wyszukiwarkę, pozwalającą na znalezienie dowolnej transakcji już po wpisaniu trzech pierwszych liter czy dostęp do unikatowego w skali Europy programu rabatowego mOkazje, gwarantującego klientom pełną wygodę korzystania z promocji, bez konieczności przypominania o rabacie w sklepie i posiadania specjalnych kart lojalnościowych.
Wraz z dostępem do systemu klienci zyskają także możliwość korzystania z usługi Ekspert online, pozwalającej na kontakt z konsultantem mBanku przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem połączenia wideo lub audio. Nowa będzie również aplikacja mobilna na smartfony, a posiadacze rachunku Aquarius otrzymają bezpłatnie usługę concierge.
Przed zmianą
Do nowego serwisu przeniesione zostaną wszystkie posiadane przez klientów produkty i usługi wraz z obecnymi numerami rachunków. Proces nie powoduje konieczności zmiany w dokumentach. Przeniesienie nastąpi podczas wskazanego przez bank weekendu, o czym użytkownicy zostaną poinformowani z kilkutygodniowym wyprzedzeniem e-mailowo, poprzez komunikat w obecnym serwisie transakcyjnym oraz SMS.
Proces przeniesienia klientów dawnego MultiBanku polega na wymianie danych pomiędzy osobnymi systemami komputerowymi, co wiąże się z ich wyłączeniem na pewien czas. Aby było to jak najmniej uciążliwe dla użytkowników, bank podjął decyzję o dokonaniu zmiany jednorazowo, a nie przenoszeniu klientów etapami, co za każdym razem skutkowałoby chwilową niedostępnością serwisu.
Po zmianie
Do zalogowania się do nowego systemu użytkownik będzie korzystał z dotychczasowego identyfikatora (numeru klienta) i hasła, a w przypadku klientów posiadających rachunek w dawnym MultiBanku oraz mBanku – używał dwóch identyfikatorów i haseł. Analogicznie przebiegać będzie proces weryfikacji klienta poprzez infolinię – użytkownik poda identyfikator przypisany do konkretnego profilu, dawnego MultiBanku lub mBanku. Wyjątek stanowi niewielka liczba klientów dawnego MultiBanku, których numery są takie same jak klientów mBanku. Taka sytuacja wynika z faktu, że dotychczas użytkownicy obsługiwani byli w dwóch oddzielnych systemach komputerowych. Osobom tym nadane zostaną nowe numery.
Udostępnienie nowego systemu oznacza zamknięcie serwisu transakcyjnego i informacyjnego, z którego korzystają dzisiaj dawni klienci MultiBanku i bankowości prywatnej. mBank rozpoczął właśnie intensywną kampanię na temat zmian.