Od 1 września ING wprowadza weryfikację tożsamości przy wykorzystaniu mDowodu, który dostępny jest w aplikacji mObywatel. Oznacza to, że klient podczas wizyty w placówce banku, nie musi posiadać tradycyjnego dowodu osobistego czy innego dokumentu tożsamości. Wystarczy ten, który ma w aplikacji. Potwierdzenie tożsamości mDowodem w placówce banku jest traktowane na równi z jej potwierdzeniem tradycyjnym dowodem osobistym. Nie ma ograniczeń w realizowanych czynnościach.
Warto podkreślić, że mDowód nie jest cyfrową wersją dowodu osobistego a nowym, cyfrowym dowodem tożsamości. Oba dokumenty różnią się serią i numerem, datą wydania i ważności.
Aktywacja mDowodu w aplikacji następuje podczas jego pierwszego uruchomienia. W tym celu trzeba posłużyć się Profilem Zaufanym lub e-Dowodem. Taka aktywacja mDowodu będzie też wymagana co najmniej 1 raz w roku, przy przenoszeniu na nowy telefon oraz przy każdej zmianie danych, które wchodzą w zakres dokumentu tożsamości.
Aplikacja mObywatel dostępna jest w sklepie z aplikacjami na iOS i Android.