MediaTel chce w czerwcu uruchomić usługi mobilne jako MVNO i z niszową ofertą trafić m.in do Ukraińców i Wietnamczyków mieszkających w Polsce. Telekomunikacyjna firma nie rezygnuje z planów przejęć, prowadzi rozmowy na Ukrainie, rozgląda się w Europie Zachodniej i Polsce.
„We współpracy z MNI chcemy w czerwcu zaoferować telefonię mobilną jako wirtualny operator. Z naszym projektem chcemy dotrzeć do klientów niszowych takich jak imigranci w Polsce. Interesują nas zwłaszcza Ukraińcy i Wietnamczycy. Chcielibyśmy zdobyć 20 tys. klientów w tym segmencie” – powiedział dziennikarzom Marcin Kubit, prezes MediaTela.
Dodał, że spółka będzie chciała też pozyskać klientów wśród 200 tys. użytkowników kart telepin, sprzedawanych przez grupę MediaTel, które umożliwiają połączenia międzymiastowe, międzynarodowe i na telefony komórkowe.
Po przejęciu w lutym firmy eTel, a w marcu wybranych składników przedsiębiorstwa Premium Internet oraz zaangażowaniu się w Grupę Elterix, MediaTel chce dalej konsolidować rynek.
„Rozpoczęliśmy rozmowy z dwoma celami na Ukrainie. Na tym rynku interesuje nas obszar hurtowy i sprzedaż usług korporacyjnych. Ewentualna finalizacja transakcji może nastąpić w drugim półroczu 2008” – powiedział prezes.
„Chcemy też przejąć operatora hurtowego z Europy Zachodniej, przyglądamy się także rynkowi polskiemu, jeśli chodzi o rynek detaliczny, ale w obu tych przypadkach jesteśmy na etapie poszukiwania” – dodał.
Kubit powiedział, że za wcześnie jeszcze na rozważanie nad sposobem zapłaty za przejęcia, MediaTel skłonny jest jednak wyemitować nowe akcje.
MediaTel kupił wybrane składniki przedsiębiorstwa spółki Premium Internet za 10,4 mln zł. Spółka nabyła też 100 proc. udziałów eTel Polska od Telekom Austria Beteiligungen GmbH, za 2,35 mln euro. Mediatel wyemitował też akcje o wartości 3 mln zł dla Telekom Austria.
Po pierwszym kwartale prezes MediaTela podtrzymał tegoroczne prognozy, które zostały opublikowane przy uwzględnieniu przejęcia Etela, Premium Internet i całego Elterix Holding. Nie uwzględniono w nich kolejnych akwizycji.
MediaTel przewiduje w 2008 roku wzrost przychodów do 175 mln zł z 53 mln zł oraz osiągnięcie 17,1 mln zł EBITDA.
W pierwszym kwartale przychody grupy wzrosły do 26,65 mln z l z 12,4 mln zł, EBITDA wyniosła 350 tys. zł wobec 149 tys. zł straty na poziomie EBITDA rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 11 tys. zł wobec 352 tys. straty netto w I kwartale 2007 roku.