Dziś wystartował mGenerator.pl, pierwsza na rynku platforma umożliwiająca samodzielne tworzenie mobilnych stron, sklepów i aplikacji. Serwis oferuje mobilne rozwiązania dla firm, działające w tzw. chmurze. Oferta mGeneratora skierowana jest zarówno do e-sklepów, firm działających w sieci, jak i w offline. Platformą kieruje Piotr Krawiec były menadżer Onet.pl i Money.pl, a także wieloletni przedsiębiorca. Inwestorem strategicznym został fundusz MCI Management.
Polski rynek handlu mobilnego jest jeszcze w bardzo wczesnym stadium rozwoju. Jego ubiegłoroczna wartość wyniosła pół miliarda złotych. W tym roku ma się podwoić, a w 2015 roku osiągnąć 2,5 mld złotych. mGenerator chce wpisać się w ten trend i zdobyć dominującą pozycję na rynku.
Pełna mobilizacja
Ideą przyświecającą twórcom mGeneratora było stworzenie łatwego w obsłudze narzędzia, które pozwoli budować szybko, niskim kosztem oraz bez konieczności posiadania wiedzy programistycznej mobilne strony, sklepy czy aplikacje sprzedażowe. Pomoże w tym specjalny, intuicyjny kreator, który skraca czas tworzenia, nawet zaawansowanych rozwiązań, do 30 minut. Automatyzacja i szybkość tworzenia sprawiają, że ceny zaczynają się już od 19 zł miesięcznie za strony i od 49 zł za sklepy mobilne.
Mobilny biznes w 3 krokach
Użytkownicy platformy mogą wybierać spośród dwóch metod tworzenia rozwiązań mobilnych. – Pierwsza pozwala na zbudowanie strony mobilnej w oparciu o gotowe szablony. Dzięki podziałowi na poszczególne branże, nasi klienci będą mogli łatwo i szybko znaleźć taki, który najbardziej pasuje do profilu działalności ich firmy, a następnie spersonalizować go, dodając własne elementy graficzne czy teksty. Drugi pozwala na stworzenie rozwiązania mobilnego od podstaw. Ta metoda daje możliwość niemal dowolnego kształtowania wyglądu – mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl. Kreator działa w oparciu o specjalne widgety, które użytkownicy mogą układać tak, jak zwykłe klocki (zgodnie z zasadą „przeciągnij i upuść”). To jeszcze bardziej ułatwia korzystanie z platformy i czyni je bardziej intuicyjnym dla użytkowników. mGenerator udostępnia również specjalne przyciski, które ułatwiają użytkownikom mobilnym szybki kontakt, telefoniczny lub e-mailowy. Dostępne są także formularze dedykowane firmom usługowym, które pozwalają np. na umówienie wizyty u lekarza lub rezerwację pokoju hotelowego z poziomu smatfona.
Dodatkowe wsparcie mobilnej sprzedaży
Platforma posiada szereg innowacyjnych rozwiązań, które rozszerzają standardowe możliwości aplikacji mobilnych i sklepów. Dostępna jest m.in. usługa geolokalizacji, powiadomienia PUSH, skaner kodów QR czy elementy grywalizacji, które zachęcają klientów do częstszych zakupów. Klienci kupujący za pośrednictwem sklepów mobilnych oraz aplikacji sprzedażowych będą mogli finalizować zakupy z poziomu swojego smartfona lub tabletu, wykorzystując w tym celu mobilne płatności zintegrowane z platformą. echnologia oferowana przez mGenerator pozwala również na wprowadzenie na szeroką skalę takich innowacyjnych usług, jak: instant shopping, smart pricing, local buying czy click & collect.
Fundusz inwestycyjny wspiera platformę
mGenerator pozyskał inwestora strategicznego, MCI Management. – Wierzymy, że przy dużym popycie na szybkie i efektywne kosztowo wejście na rynek mobilny, mGenerator może stać się najistotniejszym graczem, przyciągającym tysiące małych i średnich firm. Zaawansowana technologia mGenerator, połączona z prostotą interfejsu, jest doskonałym narzędziem do zdobywania klientów operujących na smartfonach lub tabletach – mówi Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures.FIZ, należącym do MCI Management S.A, wiodącego w Europie Centralnej i Wschodniej funduszu venture capital, specjalizującego się w spółkach technologicznych. Fund Manager
Pozyskane środki mGenerator planuje przeznaczyć na promocję, dalszy rozwój platformy oraz ekspansję zagraniczną.