Microsoft Advertising Exchange (MAX) debiutuje w Polsce. To platforma zautomatyzowanego zakupu powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym, w modelu aukcyjnym (Real-Time Bidding, RTB). Obecnie dostępna jest na 40 rynkach. Teraz, dzięki rozwiązaniu Microsoft, będą mogli z niej skorzystać również reklamodawcy na polskim rynku. W ramach MAX otrzymają oni bezpieczny i skalowalny model zakupu reklam odsłonowych,w takich produktach, jak np. MSN, Skype, Outlook.com, Windows
czy Windows Ads-in-Apps. Dzięki temu polska branża marketingowa będzie mogła wzmocnić efektywność przekazu reklamowego kierowanego do użytkowników Sieci.
W ramach działań Microsoft, zmierzających do zapewnienia wysokiej jakości, wyboru i skuteczności reklamy, platforma Microsoft Advertising Exchange (MAX) jest obecnie dostępna w Polsce. Umożliwia ona skuteczne dotarcie do odbiorców korzystających z wielu urządzeń – komputerów, tabletów i smartfonów, pozwalając w ten sposób racjonalnie dysponować budżetem reklamowym. Microsoft jest również jednym z nielicznych wydawców, którzy udostępniają całą swoją powierzchnię reklamową w czasie rzeczywistym.
Z biegiem lat zarówno agencje jak i reklamodawcy przekonali się do formatu RTB i wykazują coraz większe zainteresowanie zautomatyzowanym zakupem powierzchni reklamowej.
– Wejście na polski rynek Microsoft Advertising Exchange otwiera przed markami gigantyczne możliwości dotarcia do nowych konsumentów, korzystających z różnego typu urządzeń. Jak wynika z raportu „The International State of Programmatic” przeprowadzonego przez Magna Global, w zeszłym roku udział modelu programmatic na rynku reklamy odsłonowej w Polsce wyniósł raptem 4 proc., ale szacuje się, że do 2018 roku sięgnie już 16 proc – mówi Agata Gaździak, CEE Channel Manager w polskim oddziale Microsoft – Reklamodawcy, którzy skorzystają z modelu zautomatyzowanego zakupu mediów (programmatic buying), uzyskają dzięki Microsoft Advertising Exchange skalowalne rozwiązania reklamowe o wysokiej jakości. Przygotowujemy się na ścisłą współpracę z partnerami w Polsce. Chcemy im pomóc w dotarciu do konsumentów oraz zmaksymalizować reklamową efektywność marki – dodaje Agata Gaździak.
Uzupełnieniem nowej oferty Microsoft w Polsce jest Microsoft Advertising Exchange Deals (MAX Deals). MAX Deals bazują na modelu Private Marketplace ( PMP ), udostępniając marketerom powierzchnię reklamową na specjalnych, wcześniej uzgodnionych warunkach. MAX Deals oferują także większy wgląd w pozycjonowanie reklam i profile odbiorców oraz dostęp do aukcji priorytetowych, preferencyjnych cen oraz dodatkowych pakietów pozycjonowania kontekstowego.
Microsoft Advertising Exchange, zasilany przez platformę AppNexus, od 2010 roku dostarcza starannie wyselekcjonowane, efektywne i skalowalne narzędzia dla swoich partnerów w Ameryce i Europie, a także (od 2014 roku) w Azji. Wyróżniającą cechą platformy jest fakt, że oferuje ona swoim partnerom bezpieczne dla marki środowisko z atrakcyjnym gronem odbiorców korzystających z produktów Microsoft.
Celem Microsoft jest zapewnienie partnerom MAX skutecznego i inteligentnego ekosystemu zautomatyzowanego zakupu mediów, skalowalnego do infrastruktury i specyfiki różnych urządzeń oraz platform. Dzięki MAX polska branża marketingowa będzie mogła znaleźć złoty środek i zrównoważyć potrzeby marketerów z tym, co jest wykonalne i opłacalne dla firm z jednoczesnym poszanowaniem prywatności danych konsumentów oraz korzyścią dla nich.