Część użytkowników Windows Live Mobile Messenger otrzymała informacje o rozpoczęciu okresu testowego. Komunikat głosił, że po 30 dniach zostaną oni zaproszeni do wykupienia usługi na kolejne 30 dni. Microsoft potwierdził, że mobilny komunikator ma być usługą płatną, choć nie od razu dla wszystkich (DI).
Pierwsze informacje od użytkowników dotyczące niespodziewanego rozpoczęcia okresu testowego, pojawiły się najpierw na forum MoDaCo. Z wpisów na forum wynika, że ujrzeli je zarówno użytkownicy platformy Symbian, jak i Windows Mobile.
Przedstawiciel Microsoftu Matt Champagne potwierdzili autentyczność komunikatu w wypowiedzi dla serwisu LiveSide.net. Jak wyjaśnił, zawiadomienie o rozpoczęciu okresu testowego powinno trafić do użytkowników telefonów Nokia S60 zamieszkałych na terenie Wielkiej Brytanii i Szwecji.
Zawiadomień nie powinni natomiast otrzymać użytkownicy Windows Mobile, choć wszystko wskazuje na to, że tak się stało. Żadnych komunikatów nie otrzymali użytkownicy klientów od dostawców innych niż Microsoft (np. Palringo).
Z informacji uzyskanych przez LiveSide wynika, że Microsoft będzie chciał za używanie Windows Live Mobile Messenger pobierać opłaty w wysokości ok. 2 EUR miesięcznie. Płatność będzie odbywała się kartą lub poprzez Premium SMS. Opłaty będą z czasem wprowadzane w kolejnych krajach i możliwe, że zostaną nimi obciążeni również użytkownicy Windows Mobile.
Komentatorów zadziwiają zarówno plany Microsoftu, jak i sposób ich realizowania. Microsoft zapowiadał co prawda, że może wprowadzić opłaty za wspomniane usługi ale dziwi fakt, że zrobiono to nagle i bez ostrzeżenia. Do tej pory nie powiadomiono też o dokładnych kosztach usługi. Jeśli dodatkowo wprowadzone zostaną opłaty dla użytkowników Windows Mobile, to z pewnością nie będzie to sprzyjać popularności komunikatora, który na rynku i tak ma dość dużo konkurencji.