Światowy lider w produkcji frytek i produktów ziemniaczanych podnosi produktywność swojego zespołu poprzez wdrożenie usług w chmurze opartych na technologii Microsoft. Farm Frites, obecny na polskim rynku od ponad 20 lat, dostarcza swoje produkty do kilkunastu krajów w Europie i zatrudnia obecnie ponad 1800 osób. Przy okazji wdrożenia usługi Office 365, firma zdecydowała się na zmianę stosowanego dotychczas katalogu opartego na serwerach Novell Netware na Active Directory
zintegrowany z chmurą Microsoft.
Transformacja sposobu pracy drogą do podniesienia produktywności
Dotychczas pracownicy Farm Frites korzystali z pakietu Microsoft Office w wersji stacjonarnej. Narzędzie, chociaż skuteczne, używane w takiej formie nie dawało możliwości korzystania z benefitów zdalnej i elastycznej pracy, w tym m.in. współdzielenia dokumentów (raportów czy cenników) oraz kalendarzy pomiędzy członkami zespołu. Na tę niedogodność zwracali uwagę szczególnie pracownicy mobilni, którzy spędzają większą część tygodnia poza biurem, kontaktując się osobiście z klientami i partnerami biznesowymi firmy.
– Przed wdrożeniem usługi Office 365 osoby pracujące w terenie musiały poświęcać zbyt dużo czasu na upewnienie się, gdzie i kiedy odbędzie się spotkanie firmowe. Co prawda firma miała własny program ułatwiający planowanie firmowych wydarzeń, jednak wprowadzenie do niego informacji nadal wymagało fizycznej obecności w zakładzie – mówi Dariusz Wierzbicki, Dyrektor IT Farm Frites Polska. – Obecnie, dzięki kalendarzom zintegrowanym w chmurze, każda osoba ma dostęp zarówno do wspólnych wydarzeń, jak i do kalendarzy kolegów z zespołu, bez konieczności pojawiania się za każdym razem na miejscu – dodaje Dariusz Wierzbicki.
Drugim istotnym aspektem wdrożenia było zwiększenie efektywności handlowców. Udało się to uzyskać m.in. poprzez zdalny dostęp on-line do danych o klientach i ofert handlowych. Dzięki Office 365 mobilni sprzedawcy firmy mają dostęp do zawsze aktualnych dokumentów, które mogą aktualizować i przesyłać do centrali jeszcze w czasie spotkania z klientem. Dzięki temu – zamiast wracać za każdym razem do biura, by wprowadzić dane, mogą odwiedzać większą liczbę klientów.
Kolejnym istotnym elementem zmiany filozofii pracy w firmie była konieczność dostosowania komunikacji wewnętrznej z holenderską centralą firmy i jej innymi oddziałami rozlokowanymi na całym świecie. Pracownikom zależało nie tylko na kontakcie, ale także na współpracy na dokumentach firmowych – np. wspólnym tworzeniu ofert i prezentacji. Dodatkowo, stosując współdzielenie kalendarzy i rezerwując on-line sale konferencyjne, firma może o wiele wydajniej zarządzać czasem pracowników mobilnych.
– Nasza centrala już od dawna wykorzystuje Skype dla Firm. Znaliśmy to rozwiązanie i jego zalety, dlatego zdecydowaliśmy się zastąpić poprzedni system do wideokonferencji. Zastosowane rozwiązanie pozwala nam dodatkowo ograniczyć koszty i czas spędzany dotychczas w delegacjach – mówi Dariusz Wierzbicki. – To było dokładnie to, czego szukaliśmy – taki komentarz padał najczęściej podczas prezentacji możliwości Office 365 -dodaje.
Najnowsza technologia na wyciągnięcie ręki
Decydując się na wdrożenie usługi Office 365 firma Farm Frites zyskuje dostęp do najnowszych wersji aplikacji Office – bezpłatne aktualizacje pojawiają się automatycznie, a dzięki ujednoliceniu oprogramowania u wszystkich użytkowników zmniejszają się koszty wsparcia technicznego. Co więcej, roczny koszt subskrypcji jest porównywalny z nakładami ponoszonymi dotychczas na systematyczną wymianę oprogramowania.
– Jedyną prawdziwą funkcją naszego działu jest – jak całej naszej firmy – produkcja frytek. Korzystamy więc tylko z takich rozwiązań IT, dzięki którym możemy jeszcze lepiej to robić – szybciej, bardziej efektywnie, z korzyścią dla naszych klientów. I właśnie dlatego wybraliśmy Microsoft Office 365-podkreśla Dariusz Wierzbicki, Dyrektor IT Farm Frites Polska.