Podczas tegorocznej konferencji firma Microsoft zaprezentowała m.in. rozwiązanie Microsoft Dynamics AX 2012 R3 na platformie Windows Azure oraz zapowiedziała nowe aplikacje i usługi biznesowe. W dniach 4-7 marca firma Microsoft po raz kolejny gościła swoich klientów i partnerów z całego świata na największej konferencji dotyczącej aplikacji biznesowych – Convergence 2014. W tym roku wydarzenie odbyło się w Atlancie, a jego uczestnicy mieli do
wyboru udział w różnorodnych sesjach dotyczących innowacji, które firma zamierza wprowadzić na rynek w najbliższym czasie. Wydarzenie otworzyło przemówienie Kirilla Tatarinova, wiceprezesa Microsoft Business Solutions, który zachęcał przedsiębiorstwa do zmiany swojego dotychczasowego podejścia i postawienia klientów w centrum uwagi w taki sposób, by zapewnić im wysoki poziom obsługi i możliwość interakcji. Tatarinov posłużył się przykładami klientów Microsoft Dynamics, takich jak Chobani, City Harvest, Delta Air Lines, Lotus F1 Team, New Belgium Brewery oraz Weight Watchers. Na ich przykładzie mówił o nadejściu ery klienta i roli technologii, która w połączeniu ze zmianami kultury organizacyjnej ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego rozpoznania potrzeb klientów i dostarczania im doświadczeń pozwalających na budowanie trwałych relacji.
Aby pomóc organizacjom w dostarczaniu klientom jeszcze lepszych doświadczeń, Microsoft zaprezentował szereg możliwości swoich aplikacji biznesowych. Pozwolą one przedsiębiorstwom m. in. na czerpanie korzyści z usług w chmurze, sprawne prowadzenie działań wychodzących ponad potrzeby klientów oraz zwiększenie ich zaangażowania w sieci i mediach społecznościowych, za pośrednictwem aplikacji i urządzeń mobilnych.
Microsoft Dynamics AX 2012 R3 na platformie Windows Azure
Podczas tegorocznej edycji Convergence Microsoft zaprezentował system Microsoft Dynamics AX 2012 R3 – flagowe rozwiązanie klasy ERP, które zostanie udostępnione na rynku w maju br. Aktualizacja wprowadza nowe rozwiązania typu end-to-end oraz framework B2B/B2C, umożliwiając przedsiębiorstwom tworzenie nowoczesnych aplikacji dla konkretnych scenariuszy biznesowych i urządzeń mobilnych, które pozwalają łatwo i bezpiecznie łączyć się z Microsoft Dynamics AX. W odpowiedzi na rosnącą liczbę aplikacji mobilnych Microsoft ogłosił również dostępność nowego narzędzia dla operatorów hali produkcyjnej, które umożliwia im raportowanie produkcji za pomocą standardowych urządzeń z ekranami dotykowymi wyposażonych w system Windows.
Aby zapewnić szybką obsługę większej liczbie klientów reprezentujących nowe segmenty i rynki, firma Microsoft oferuje wsparcie wdrożeń systemu Microsoft Dynamics AX 2012 R3 na platformie Windows Azure w modelu IaaS (Infrastructure as a Service). Zapewni to wysoką dostępność danych i możliwości ich odzyskiwania z uwagi na fakt, że są one przechowywane w chmurze i przedsiębiorstwa mogą z nich korzystać praktycznie w dowolnym miejscu i czasie. Wstępnie skonfigurowane środowiska są również dostępne na platformie Windows Azure, co pozwoli przedsiębiorstwom przyspieszyć wdrożenie i znacząco skrócić jego czas, umożliwiając szybkie osiągnięcie korzyści z rozwiązania Microsoft Dynamics AX 2012 R3.
Dostępne w tej wersji systemu usługi Microsoft Dynamics Lifecycle Services pomogą organizacjom zwiększyć przewidywalność wdrożeń systemu Microsoft Dynamics AX dzięki uproszczeniu i standaryzacji procesów. Dotychczasowa praktyka korzystania z tych usług pokazuje, że klienci są w stanie znacząco skrócić czas rozwiązywania problemów, a w 65 procentach przypadków nawet samodzielnie je rozwiązywać.
O wartości rozwiązania Microsoft Dynamics AX świadczy również badanie TEI (Total Economic Impact) przeprowadzone przez firmę Forrester Research. W oparciu o ankiety konsumenckie i wywiady Forrester ustalił, że złożona organizacja korzystająca z rozwiązania Microsoft Dynamics AX 2012 R3 uzyskuje trzyletni zwrot z inwestycji na poziomie 92%, a w większości przypadków okres zwrotu wynosi 21 miesięcy.
Microsoft Dynamics AX 2012 R3, oferujący aplikacje i usługi w chmurze, stanowi istotny krok w ewolucji systemów ERP, który ma duże znaczenie dla całej branży. Oznacza bowiem rozwój w zakresie logiki biznesowej i modelu danych, chmury oraz nowych scenariuszy dotyczących aplikacji, usług i urządzeń, przygotowując jednocześnie grunt dla przyszłych innowacji.
Jednym z klientów Microsoft, który wykorzystuje urządzenia i usługi umożliwiające zapewnienie klientom wyjątkowych korzyści, są linie lotnicze Delta Air Lines, wyróżnione podczas konferencji Convergence nagrodą Customer Excellence Award w kategorii Enterprise. Rozwiązanie zaprojektowane i rozwinięte przez firmę Avanade działa na mobilnej platformie point-of-sale Microsoft Dynamics for Retail i jest dostępne z poziomu urządzeń Nokia Lumia wyposażonych w Windows Phone 8.
Nowe możliwości Microsoft Dynamics CRM w zakresie marketingu i obsługi klienta
Podczas tegorocznej edycji Convergence Microsoft pozytywnie zaskoczył ponad 40 000 klientów i prawie 4 miliony użytkowników systemu Microsoft Dynamics CRM, ogłaszając wprowadzenie nowych funkcjonalności do jego najnowszej wersji, która zostanie udostępniona w drugim kwartale 2014 roku. Aktualizacja rozwiązania została wyposażona w narzędzie Microsoft Dynamics Marketing, które umożliwia przedsiębiorstwom tworzenie i zarządzanie kampaniami marketingowymi, a także Microsoft Social Listening – usługę zapewniającą większej liczbie pracowników pełen wgląd w działania realizowane przez firmę. Nowością jest również narzędzie Unified Service Desk, które umożliwia firmom zapewnienie klientom bardziej spersonalizowanej i skutecznej obsługi z wykorzystaniem praktycznie dowolnego urządzenia w dowolnym miejscu.