piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Microsoft : Przemiana papieru w bity

    Zobacz również

    W ostatniej dekadzie rynek wydawców prasy przeżywa wprost „kopernikańską” rewolucję. Cyfrowe treści wypierają klasyczny druk, który dotychczas był centrum wydawniczego wszechświata. Symbolem zmian staje się chmura obliczeniowa. Pozwala ona nie tylko na odbiór treści przez użytkowników smartfonów i tabletów, ale zapewnia też narzędzia do digitalizacji treści. Potencjał modelu cloud wykorzystuje firma Publico24.pl, która powstała po to, by skutecznie wprowadzić wydawców do nowego cyfrowego świata.

    - Reklama -

    Cyfrowy albo martwy
    Z obserwacji firmy doradczej PwC wynika, że sprzedaż wydań drukowanych cały czas maleje, a skala wydatków reklamowych w tradycyjnym „papierze” dramatycznie spada. Z drugiej strony dynamicznie rozkwita dostęp do treści przez Internet, gdzie model sprzedaży cały czas się kształtuje. Analitycy PwC spodziewają się wzrostu wydatków na rynku reklamy w wydaniach elektronicznych dzienników z 54 w ub.r. do 81 mln zł w 2020 roku.

    Dostrzegliśmy, jak trudne dla wielu wydawców było postawienie pierwszego kroku w świecie cyfrowym. Tu obok treści liczą się takie kwestie, jak wygoda czytania na dowolnym urządzeniu, interaktywność, szybki dostęp do zasobów i wiele innych elementów, których nie da się przenieść z tradycyjnego papieru. Właśnie dlatego stworzyliśmy Kiosk cyfrowy Publico24 wykorzystujący potencjał chmury Microsoft Azure. To pierwsza w Polsce aplikacja zbudowana z myślą o wygodnym czytaniu prasy na urządzeniach mobilnych – mówi Marek Szymczakowski, Business Development Manager z Publico24.

    Obecnie Publico24 proponuje dostęp do ponad 60 cyfrowych tytułów prasowych. Do końca 2017 roku planuje zdigitalizować łącznie 100 czasopism, czyli 10% oferty na polskim rynku. W ramach aplikacji wszystkie publikacje można ściągać na swoje urządzenie i czytać w dowolnym momencie – także offline.

    „Sky is the limit”
    Elastyczność aplikacji nie sprowadza się jedynie do dostępności na wielu urządzeniach, ale przede wszystkim dotyczy nieograniczonych możliwości grupowania tytułów w pakiety np. LifeStyle, Biznes, czy Kuchnia, w zależności od zainteresowań czytelnika. Autorzy rozwiązania stworzyli ofertę biznesową tzw. Multikiosk, który pozwala np. hotelom, zakładom fryzjerskim, dentystom, placówkom medycznym i wielu innym punktom usługowym, oferować dla swoich klientów możliwość czytania wybranych tytułów całkowicie za darmo. Rozwiązanie funkcjonuje już w jednej z restauracji Starbucks oraz na Dworcu Centralnym w Warszawie.

    – Łączymy naszą aplikację z cyfrowym znacznikiem (beaconem), który otwiera użytkownikom dostęp do darmowej bazy tytułów. Dotychczas zablokowane treści otwierają się w obszarze działania czujnika. Jest to wyjątkowe rozwiązanie dla wszystkich placówek usługowych, które chcą zaproponować swoim klientom nowe cenne doświadczenia. Wystarczy, że klient pobierze aplikację Publico24 – mówi Marek Szymczakowski.

    Wejście w świat cyfrowy zapewnia zupełnie nowe możliwości wzbogacania oferty dla czytelników. Wydawca może wskazać do kogo trafi nowe wydanie, zanim drukowana wersja wypełni półki sklepowe. Wydanie elektroniczne może być uzupełnione o linkowania do filmów, zdjęć i dodatkowej treści, a co więcej może zostać zaktualizowane wraz z rozwojem wydarzeń. Dodatkowo wydawcy mają szansę tworzyć wydania specjalne i budować nową ofertę dla reklamodawców.

    W przypadku jednego z popularnych tygodników opinii okres tworzenia wersji cyfrowej skrócił się z 3 dni do 3 godzin. Kiedyś wydawnictwa same podejmowały trud tworzenia wydań elektronicznych, a teraz robią to szybciej i taniej naszymi narzędziami. Zdigitalizowaną treść mogą wykorzystać w różnych formatach i urządzeniach – dodaje Szymczakowski.

    Chmurowi tubylcy
    Publico24 jest przykładem biznesu, który wprost wyrasta na chmurze obliczeniowej i czerpie pełnymi garściami z jej możliwości. Dotyczy to zarówno rozwoju samej aplikacji, udostępniania narzędzi dla wydawców, przechowywania treści i zapewnienia bezpieczeństwa. Wszystko zapewnia chmura obliczeniowa, w ich przypadku Microsoft Azure.

    Twórcy Publico24 mają świadomość, że wydawcy i ich użytkownicy nie mogą pozostać bez dostępu do swoich treści i narzędzi. Dotyczy to również konieczności stworzenia archiwów wcześniejszych wydań. Obok nowych publikacji, platforma zapewnia dostęp do tytułów, które pojawiły się nawet 3 lata wcześniej. Wymaga to stabilnej i bezpiecznej przestrzeni. Atutem chmury Azure jest wygoda obsługi oraz elastyczny dostęp do mocy obliczeniowej, co ma wpływ na koszty, które zmieniają się w zależności od obciążenia.

    Tak, należymy do grona Cloud Natives. Wyrośliśmy na chmurze i mamy do niej pełne zaufanie – mówi Marek Szymczakowski. – Fundamentem tego modelu jest bezpieczeństwo. Jeden z wydawców, z którym współpracujemy zaoferował klientom pół miliona kodów upoważniających do pobrania jego tytułów. Chmura Microsoft Azure w pełni poradziła sobie z tym obciążeniem i w sytuacji pików dostosowuje się do skali zainteresowania użytkowników, zapewniając dostęp do usług.

    Elastyczność chmury tworzy zupełnie nowe szanse biznesowe. Aplikacja jest w chmurze. Narzędzia dla wydawców również są w chmurze. Oznacza to, że na bazie Publico24 dowolny tytuł na świecie może zostać przekształcony w wersję elektroniczną. Co więcej, może ona zostać podłączona do API udostępnionego przez The Economist, czy New York Times, by oferować ich treści poprzez platformę Publico24.

    Gazeta marzeń…
    W 2017 roku Publico24 planuje rozwinąć trzeci obszar swojego biznesu, tym razem oferując klientom tzw. Gazetę Marzeń. W związku z tym, że Publico24 jest elastyczną platformą dostępu do treści, użytkownik będzie mógł stworzyć własne czasopismo dostosowane do swoich oczekiwań, przyzwyczajeń i zainteresowań. – Dostrzegliśmy to, że klient w sieci nie chce płacić za newsy. Inaczej podchodzi do „paczki treści”, czyli uporządkowanego wydania, które posiada okładkę i zorganizowaną treść. W przypadku Gazety Marzeń, agregujemy tylko to, co chcemy np. informacje dotyczące piłki nożnej, albo teksty publikowane przez wybranego autora. Wybieramy sami treści, te które wpisują się w nasze oczekiwania – mówi Szymczakowski.

    ŹródłoMicrosoft
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...