Izba Gospodarki Elektronicznej, w ramach działań grupy merytorycznej New Technology for Omnicommerce, zaprosiła do współpracy Microsoft. Funkcję szefa Grupy objął Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solution w Microsoft Polska. Celem New Technology for Omnicommerce jest przeprowadzanie warsztatów oraz webinarów, prezentujących sklepom internetowym, platformom e-commerce oraz przedstawicielom branży retail, bankom czy telekomunikacji, najnowsze rozwiązania technologiczne
w tym także rozwiązania startupów – które usprawniają działania sprzedażowe w zakresie omnicommerce. Osią działalności Grupy jest połączenie firm członkowskich e-Izby ze spółkami technologicznymi oraz startupami, prezentującymi innowacyjne rozwiązania.
Celem grupy roboczej Izby Gospodarki Elektronicznej – New Technology for Omnicommerce, której Microsoft został Partnerem – jest nawiązanie współpracy z obiecującymi spółkami technologicznymi oraz startupami, które będą mogły prezentować swoje usługi i rozwiązania branżom w obszarach związanych z e-commerce. Działalność Grupy ma mieć wymiar informacyjny, edukacyjny, jak i operacyjny.
W ramach Grupy planowane jest przeprowadzanie warsztatów oraz webinarów, prezentujących sklepom internetowym, platformom e-commerce oraz przedstawicielom branży retail, bankom czy telekomunikcji, najnowsze rozwiązania technologiczne, które usprawniają działania sprzedażowe w zakresie omnicommerce.
– Technologie są fundamentem zautomatyzowanego procesu sprzedaży, jakim jest e-commerce. Dzięki technologii można sprostać potrzebom klienta, które dynamicznie się zmieniają. Technologie dają możliwość efektywniejszego zarządzania kanałami omnicommerce. Prym nadal wiodą rozwiązania, takie jak Big Data, sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe. W świecie realnym są to natomiast inteligentne półki informujące personel o brakach towaru, ekrany rozpoznające i profilujące klientów, samoobsługowe kasy czy roboty zajmujące się uzupełnianiem towarów na półkach. Przewaga technologii w biznesie handlu jest ogromna. Daje ona także możliwość synchronizacji klientów kupujących wielokanałowo. Utworzona w sierpniu 2020 roku Grupa będzie przedstawiała propozycje nowych rozwiązań technologicznych dla omnicommerce, które następnie zostaną zaprezentowane potencjalnym klientom – sklepom internetowym, platformom e-commerce, bankom czy branży retail, mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Poprzeczka w kluczowych wymiarach modelu biznesowego została wysoko zawieszona. Firmy coraz chętniej i więcej inwestują w cyfryzację ścieżki i procesów klientów. Celem grupy New Technology for Omnicommerce jest pokazanie, w jaki sposób przejść tę ścieżkę najbardziej efektywnie. To dlatego, spotkania planowane w ramach Grupy będą miały formę warsztatów.
– Omnichannel zastępuje dzisiaj wielokanałowość i obejmuje kanały, takie jak fizyczne lokalizacje i środowiska, e-commerce, aplikacje mobilne, media społecznościowe i nowe formaty, takie jak rzeczywistość rozszerzona i mieszana lub dynamicznie spersonalizowane wideo. W ramach grupy New Technology for Omnicommerce chcemy zaangażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału. Prezentowane rozwiązania będzie można przetestować i sprawdzić. Zakładamy również, że uczestnicy będą mogli w ramach warsztatu zbudować swój prototyp. Do tego celu chcemy wykorzystać MTC (Microsoft Technology Center). Zapraszamy startupy i firmy technologiczne do zaprezentowania swoich rozwiązań przed uczestnikami grupy Omnichannel, mówi Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solution w Microsoft Polska.
W ramach spotkań grupy omawiane i prezentowane będą rozwiązania z czterech obszarów tematycznych:nych pozwalających stworzyć profil klienta;
- OmniCommunication, czyli wielokanałowe podejście do marketingu, sprzedaży i obsługi klientów w sposób, który tworzy zintegrowane i spójne doświadczenie klienta, niezależnie od tego, w jakim kanale się porusza;
- OmniJourney, czyli o procesie zakupowym z perspektywy nabywcy oraz dostawcy oraz interakcji pomiędzy osobami i zasobami zaangażowanymi w proces zakupu i sprzedaży;
- OmniLogic, czyli o tym, jakimi kanałami sprzedawcy powinni docierać do klienta, dla lepszych rezultatów, tak by być atrakcyjnym i konkurencyjnym na rynku.
Działanie grupy New Technology for Omnicommerce zaplanowane jest w czasie na co najmniej kilka miesięcy. Do udziału w webinarach oraz warsztatach zaproszeni będą przedstawiciele firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Kalendarz warsztatów prezentuje się następująco:
20.04 OmniData. Customer Data Platform
24.06 OmniCommunication. Kanały komunikacyjne z klientem
01.10 OmniJourney. Intelligent Customer Journey
25.11 OmniProcess. Omnichannel Process Automatization
– Sprzedaż wielokanałowa to strategia działania przedsiębiorstwa przyszłości. Jej zastosowanie w firmie wymaga kompetencji oraz wizji, którą pozwalają spełnić określone narzędzia i usługi skrojone na miarę potrzeb współczesnego biznesu. Naszym celem jest ich pokazanie oraz nauczenie, jak wykorzystać je najbardziej efektywnie, dodaje Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solution w Microsoft Polska.