Pół roku po uruchomieniu usługi płacenia zbliżeniowo smartfonem klienci ING wykonali ponad milion transakcji. Płatność zbliżeniowa telefonem jest równie prosta jak zwykłe płacenie kartą – wystarczy podświetlić ekranu telefonu i zbliżyć go do terminala. Wygoda rozwiązania oraz fakt, że telefon prawie zawsze mam przy sobie, sprawiają, ze klienci ING coraz chętniej i aktywniej sięgają w sklepie po telefon zamiast portfela – każdego tygodnia realizując średnio blisko 60 tys. transakcji
zbliżeniowych smartfonem.
Usługa jest dostępna dla klientów indywidualnych od marca, a dla przedsiębiorców od sierpnia tego roku.
Płatności zbliżeniowe w ING zostały zaprojektowane w oparciu o technologię HCE (Host Card Emulation), które nie wymagają ani umowy z operatorem telefonii komórkowej, ani dostępu do internetu podczas płatności. Użytkownicy mogą dokonywać płatności we wszystkich sklepach i placówkach usługowych wyposażonych w terminale zbliżeniowe.
Aby zacząć korzystać z płatności telefonem wystarczy posiadać Konto z Lwem dla osoby indywidualnej lub firmy, korzystać z aplikacji mobilnej Moje ING mobile oraz telefonu z systemem operacyjnym Android 4.4 lub wyższym i wyposażonym w moduł NFC. Proces aktywacji Mastercard w telefonie jest dostępny w aplikacji Moje ING mobile.