Mirosław Hermaszewski, jedyny Polak, który odbył lot w kosmos, korzysta i poleca usługi internetu satelitarnego Tooway. Kampania reklamowa otwiera długoterminową współpracę między słynnym polskim kosmonautą i firmą Eutelsat Broadband, właścicielem Tooway. Kampania reklamowa satelitarnego dostępu do internetu Tooway potrwa do końca lipca 2015 r. Działania obejmują publikacje w prasie regionalnej, spoty w lokalnych stacjach radiowych, kreacje outdoorowe, ulotki oraz targetowaną kampanię mobilną.
Celem akcji jest wzmocnienie znajomości marki oraz zwiększenie świadomości, że dzięki usługom Tooway użytkownicy mogą mieć dostęp do internetu niezależnie od lokalizacji. Nawet tam, gdzie brakuje infrastruktury szerokopasmowej czy zasięgu mobilnego.
– To imponujące, że dzisiaj wszyscy mogą korzystać z internetu opartego na technologiach kosmicznych – stwierdził Mirosław Hermaszewski. – Widać postęp, który dokonał się w ciągu minionych kilkudziesięciu lat. Dzisiaj zastosowanie w komunikacji satelitów umieszczonych w przestrzeni jest standardem. Dzięki nim surfować po sieci można w dowolnym miejscu na Ziemi. Z przekonaniem polecam więc Internet satelitarny Tooway.
– Jesteśmy dumni, że Mirosław Hermaszewski sygnuje naszą usługę internetu satelitarnego – powiedział Daniel Zadrożny, dyrektor regionalny Eutelsat Broadband w Polsce. – To wyróżnienie dla naszych rozwiązań, których fundamentem z jednej strony są zaawansowane sposoby satelitarnego przekazu sygnału, z drugiej zaś jakość oraz unikalny, nieograniczony zasięg. Dzięki usługom Tooway kosmiczne technologie znajdują szerokie zastosowanie wśród użytkowników, którzy – w odróżnieniu od Mirosława Hermaszewskiego – nie mogli być w kosmosie.
Kampania z udziałem Mirosława Hermaszewskiego opiera się na elementach łączących jego postać z technologią wykorzystywaną w internecie satelitarnym. Wyjątkowe i niepowtarzalne są dokonania polskiego kosmonauty. To samo można powiedzieć o technologii wykorzystywanej w usługach marki Tooway. W przypadku internetu satelitarnego Tooway sygnał przesyłany jest za pośrednictwem satelity KA-SAT. Jest to najnowocześniejszy satelita telekomunikacyjny obsługujący cały obszar Europy. Satelita KA-SAT został zaprojektowany i skonstruowany w celu dostarczenia najwyższej jakości powszechnego dostępu do szerokopasmowego internetu. W odróżnieniu od satelitów starszego typu, satelita KA-SAT zapewnia bardzo wysokie parametry (do 22Mb/s) oraz dużą stabilność łączności internetowej.
Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii, internet satelitarny Tooway działa wszędzie i zawsze, nawet w złych warunkach pogodowych. Mirosław Hermaszewski przyznaje, że zetknął się z sytuacjami, w których nie można było zapewnić dostępu do sieci, np. na różnego rodzaju terenach rekreacyjnych. To poważny problem, o czym może świadczyć fakt, że 6-9 proc. gospodarstw domowych w Polsce pozostaje w strefie tzw. białych plam, czyli na obszarach, gdzie internet szerokopasmowy nie dociera za pośrednictwem kabli lub fal radiowych. Więcej nawet operatorzy komórkowi nie są w stanie zagwarantować zasięgu na całym terenie Polski. Co ciekawe na białe plamy można natknąć się zarówno na terenach wiejskich, jak i w aglomeracjach. Wyjściem w tej sytuacji jest skorzystanie z oferty internetu satelitarnego. Usługę tę można także potraktować jako uzupełniającą już wykorzystywane formy dostępu do sieci np. w letnich domach, na wsiach, czy też miejskich budynkach mieszkalnych, w których dostawcy usług kablowych nie podpięli swoich łączy.
Mirosław Hermaszewski odbył lot w kosmos w 1978 r. na statku Sojuz 30. W podróży spędził 190 godzin, czyli prawie 8 dni. W czasie misji dokonano 126 okrążeń naszej planety. 5 lipca 2015 r. minęło 37 lat od lądowania Hermaszewskiego z powrotem na Ziemi.