Samsung Electronics Polska, inicjator i pomysłodawca programu edukacyjnego Mistrzowie Kodowania, został uhonorowany tytułem Sponsora Popularyzacji 2013 w konkursie „Popularyzator Nauki” organizowanym Polską Agencję Prasową pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Nagradzani są w nim naukowcy, instytucje naukowe i pozanaukowe, a także osoby spoza środowiska naukowego i instytucje komercyjne.
Przedstawiciele Samsung odebrali nagrodę w kategorii Sponsor Popularyzacji – firmy, która rozumie, że wspierając mądre społeczeństwo, inwestuje w przyszłość.
Wyróżnienie przyznane przez PAP i Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego jest dla nas szczególnie ważne, bo program Mistrzowie Kodowania to nasza nowa inicjatywa, w którą bardzo wierzymy. Wierzymy, że dzięki nowoczesnym narzędziom i rozwijaniu bardzo potrzebnych kompetencji cyfrowych zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli możemy zmienić polską szkołę – mówi Blanka Fijołek, CSR & Sponsorship Manager Samsung Electronics Polska.
Mistrzowie Kodowania to program edukacyjny mający na celu upowszechnienie nauki programowania w polskich szkołach. Obejmuje uczniów klas 4-6 ze szkół podstawowych z całej Polski. W ramach zajęć dzieci uczą się programowania w języku Scratch. Program organizowany jest przez Samsung Electronics Polska we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Ośrodkiem Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji”. Uzyskał patronaty Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Fundacji Rozwoju Systemów Edukacji. Pilotażowa edycja zakończyła się 13 stycznia galą w Warszawie, natomiast od marca startuje już kolejna odsłona, w której udział weźmie ponad 100 szkół z całej Polski. Do końca 2014 roku ok. 5 000 uczniów pozna dzięki niemu podstawy programowania.
Popularyzowanie nauki jest bardzo ważnym i trudnym zadaniem – mówiła podczas gali Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. Lena Kolarska-Bobińska. – Dlatego tak bardzo trzeba doceniać tych naukowców, instytucje, media, które prowadzą i chcą prowadzić dialog ze społeczeństwem, chcą przekonywać społeczeństwo, że pieniądze, które wydaje się na naukę również im wszystkim służą, że nauka to jest coś pięknego, ciekawego, fascynującego. (PAP)
W konkursie „Popularyzator Nauki” nagradzani są naukowcy, instytucje naukowe i pozanaukowe, a także osoby spoza środowiska naukowego, dziennikarze i redakcje wyróżniający się w popularyzacji wiedzy. Jury, pod kierownictwem prezesa Polskiej Akademii Nauk prof. Michała Kleibera przyznało wyróżnienia w 4 podstawowych kategoriach: Naukowiec, Instytucja Naukowa, Instytucja Pozanaukowa i Media. Od tego roku przyznawane są też wyróżnienia w kategoriach: Prezentacja, Nauka w internecie i Sponsor popularyzacji.