MNI SA spółka notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych specjalizująca się w tworzeniu multimedialnych systemów komunikacji mobilnej dla biznesu uruchomi swój projekt MVNO (wirtualny operator komórkowy) w ciągu 3-4 tygodni, poinformował w środę członek zarządu spółki Leszek Kułak.
„Stworzymy model multibrandowy” – powiedział Kułak agencji ISB. Dodał, że MNI prowadzi rozmowy z dwunastoma podmiotami, dla których spółka ma prowadzić działalność operatorską. Podkreślił, że te rozmowy są na różnym poziomie zaawansowania.
„Rozmawiamy z właścicielami marek z różnych branży” – poinformował Kułak. Model biznesowy ma polegać na tym, że partnerzy MNI zapewnią klientów i ich obsługę, a sama działalność operatorska ma funkcjonować w oparciu o infrastrukturę Orange.
„Ciągle finalizujemy ostatnie szczegóły techniczne rozmów z Orange” – powiedział Kułak. Dodał, że w ciągu 3-4 lat MNI chce mieć kilkaset tysięcy klientów indywidualnych.
„Większość to będą klienci, których przyprowadzą nasi partnerzy, ale będziemy też świadczyć usługi konwergentne dla kilkudziesięciu tysięcy klientów naszej telefonii stacjonarnej” – powiedział Kułak. Trzecią grupą klientów na którą liczy MNI są osoby zainteresowane korzystaniem z kontentu mobilnego (gier, muzyki, grafiki), który tworzą spółki zależne MNI.
W II kw. przychody MNI ze sprzedaży wzrosły do 42,018 mln zł ze 37,372 mln zł w II kw. poprzedniego roku. Jednak zysk netto spadł do 931 tys. zł wobec 2,252 mln zł przed rokiem. Zarząd ocenia, że bez wpływu akwizycji i inwestycji na projekt MVNO zysk netto wyniósłby ok. 2,627 mln zł.