sobota, 23 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Mobile, omnichannel i… jak będziemy płacić online?

    Zobacz również

    Płatności mobilne, omnichannel, optymalizacja konwersji i współpraca z sieciami handlowymi. Te wyzwania stoją przed wiodącymi spółkami obsługującymi płatności online. Z czego wynikają takie kierunki rozwoju branży płatności online? Branża e-Commerce nadal rozwija się wyjątkowo szybko, a ważnymi graczami narzucającymi kolejne przyjazne dla klientów zmiany są operatorzy płatności online. Jakich nowości możemy się spodziewać w najbliższych miesiącach?

    - Reklama -

    Badania, badania i jeszcze raz badania
    Niewidocznym na pierwszy rzut oka, ale niebywale istotnym trendem jest skupienie się operatorów płatności na badaniach potrzeb klientów. Najważniejsi operatorzy płatności poświęcają na to znaczne środki, stale reagując na zapotrzebowanie. Wszystkie trendy takie jak wprowadzenie płatności mobilnych czy rozwiązań wspierających omnichannel, są po prostu odpowiedzią na potrzeby klientów.

    – Jedno jest pewne – dla kupującego liczy się szybkość wygoda i bezpieczeństwo. Dla sklepu ważne jest natomiast płynne przejście klienta przez proces zakupowy, tak, aby nie napotkał po drodze żadnych przeszkód. To właśnie dlatego kładziemy tak duży nacisk na optymalizację ścieżki płatności, jednocześnie gwarantując kupującemu wysoki poziom bezpieczeństwa przy realizacji transakcji – mówi Bernadetta Madej, Dyrektor Działu Handlowego Dotpay SA, najstarszego operatora płatności
    Większe zyski z płatności mobilnych

    Słuszność tego kierunku potwierdzają badania. Klienci odpowiadający na pytanie, dlaczego wybierają płatność przez Dotpay, zwracają uwagę przede wszystkim na prostotę obsługi (78%), oraz szybkość i komfort (64%).

    Jak udaje się poprawić wygodę zakupów? Standardem w ofercie stały się płatności mobilne. Z perspektywy platform e-Commerce, wdrożenie dodatkowego kanału przeznaczonego dla urządzeń mobilnych może podnieść zyski nawet z dnia na dzień. Według raportu interaktywni.com „e-commerce” w 2015 r. ponad połowa Polaków (54%) będzie dokonywać płatności online, a 34% będzie płacić poprzez urządzenia mobilne. Coraz częściej konsumenci stosują tzw. multichanneling, czyli zaczynają proces zakupowy na jednym urządzeniu mobilnym, np. smartfonie, a kończą na innym, np. tablecie lub na komputerze stacjonarnym.

    Jak podaje Gemius, już ponad 20% ruchu na polskich stronach jest generowanych ze smartfonów i tabletów. E-sklepy i e-serwisy powinny, więc przede wszystkim dbać o obsługę klientów mobilnych. Odpowiednie rozwiązania wprowadzają też operatorzy płatności online. Przykład? Wysyłka e-maili z przypomnieniem o niedokończonej płatności wprowadzona przez Dotpay. Wielu klientów w ciągu dnia przegląda produkty i rozpoczyna zakupy na smartfonie, a kończy je dopiero wieczorem po odczytaniu przypominającego e-maila z Dotpay już na tablecie.

    Wyjść poza Internet?
    Osiągając już tak wiele ważne jest, aby nie osiąść na laurach. Co planują operatorzy na najbliższą przyszłość? Oprócz udogodnień usprawniających płatności mobilne istotnym trendem jest wspieranie sklepów prowadzących sprzedaż w przestrzeni omnichannel (sprzedaż wielokanałowa).

    Taki model sprzedaży już kilka lat temu zadomowił się w USA i na rynkach zachodnich, a polscy sprzedawcy powoli zaczynają się nim interesować. Jak to działa? Platformy i sieci handlowe, wdrażają systemy, które integrują wiele kanałów sprzedaży, np. sklepy stacjonarne, aplikacje mobilne i strony internetowe. Umożliwia to nie tylko sprzedaż przez sklep internetowy czy aplikację mobilną w salonie, w asyście konsultanta, ale również sprawne zarządzanie zwrotami i monitorowanie transakcji ze wszystkich kanałów.

    Duże znaczenie w tworzeniu prawdziwego omnichannel mają systemy płatności, szczególnie mobilnych. – Rola operatorów płatności jest bardzo istotna także w obszarze omnichannel. Dzięki temu, że Dotpay umożliwia sklepom integrację przez API, sklepy mogą otrzymywać informacje o transakcjach bezpośrednio do swojego systemu skąd obsługują i monitorują sprzedaż wszystkimi kanałami i stamtąd też mogą zlecać zwroty. Takie rozwiązanie to dla sklepu oszczędność zasobów i wsparcie w automatyzacji wewnętrznych procesów – wyjaśnia Bernadetta Madej z Dotpay.

    Klienci sklepów, prowadzących sprzedaż różnymi kanałami, mogą  przechodzić proces zakupowy w różnych wymiarach. Przedstawienie produktu w salonie, zakup przez aplikację mobilną, płatność telefonem i obsługa posprzedażowa przez Internet – to wszystko może być spójne i zintegrowane ze sobą. Płatności online i mobilne doskonale wpisują się w ten schemat.

    ŹródłoDotpay
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OPPO Find X8 Pro debiutuje w Europie, a wraz z nim ColorOS 15

    OPPO oficjalnie zaprezentowało najnowsze modele z flagowej serii Find – OPPO Find X8 oraz OPPO Find X8 Pro. Model...