168 000 000 – taką liczbę odsłon przez użytkowników mobilnych w grudniu zanotował portal NK.pl. Jest to najwyższa liczba od czasu wprowadzenia funkcjonalności w lutym 2010 roku. Według wewnętrznych danych portalu, posiadacze telefonów komórkowych najczęściej korzystali z wysyłania wiadomości, a także dodawania i oceniania zdjęć. Co ciekawe, nie zmienia się trend, według którego to kobiety są głównymi użytkowniczkami wersji mobilnej.
Portal nk.pl wersję mobilną wprowadził w lutym 2010 roku. Od tego czasu, praktycznie w każdym miesiącu notuje wzrost odwiedzin. W stosunku rok do roku ta różnica wynosi ponad 70 000 000 odsłon miesięcznie. Dla porównania – w najbardziej „gorącym” dniu 2010 roku użytkownicy NK z mobilnej wersji portalu wygenerowali 3 900 000 odsłon, natomiast w najintensywniejszym dniu grudnia 2011 było to aż 6 500 000 odsłon. Najaktywniejszymi użytkownikami urządzeń mobilnych wciąż pozostają kobiety, które chętnie dzielą się swoimi opiniami na portalu.
-Głównym zadaniem portalu NK.pl jest budowanie społeczności, stąd cieszy nas fakt coraz większej liczby mobilnych użytkowników portalu. Od dawna obserwujemy, że uczestnicy społeczności internetowych chętnie dzielą się opiniami, dodają komentarze czy zdjęcia. Tym bardziej, jeśli umożliwia im się to poprzez wdrażanie odpowiednich funkcjonalności .– powiedział Szymon Włochowicz, Head of Mobile w portalu NK.pl
Korzystanie z urządzeń mobilnych wśród Polaków staje się coraz popularniejsze. Z Internetu korzystamy już nie tylko w domu, ale także w drodze do pracy czy na wakacjach. Ma to wpływ również na zwiększone zainteresowanie korzystaniem z funkcjonalności, jakie oferują portale skupione wokół internetowych społeczności. Dlatego NK stale udoskonala swój serwis mobilny. W ubiegłym roku wprowadzono odświeżoną wersję portalu dla przeglądarek w telefonach, a także aplikacje Android. Natomiast w najbliższych miesiącach portal zostanie jeszcze lepiej dostosowany do pracy z najnowszymi telefonami (smartphone) oraz wprowadzone zostaną nowe funkcjonalności, m.in. grupy.