Z badania przeprowadzonego przez Ericsson i CNN wynika, że mobilna TV jest najbardziej pożądaną aplikacją przez użytkowników, natomiast serwisy zdjęciowe oparte na technologii fotograficznej są najczęściej używanymi aplikacjami.
Wykorzystanie mobilnej telewizji będzie wzrastać w związku z dużym zapotrzebowaniem klientów. Jest ona najbardziej pożądaną aplikacją, którą użytkownicy chcą posiadać w swoim telefonie komórkowym. Wskazują na to wyniki badania zachowań konsumentów. Wyniki pokazują, że
ponad 1/3 respondentów (34%) uważa
Mobile TV za najbardziej pożądaną aplikację a prawie połowa z nich (
44%) rozważa zainstalowanie mobilnej telewizji w telefonie w ciągu najbliższych dwóch lat. Według raportu prawie jedna czwarta użytkowników (
24%) Mobile TV korzysta z niej codziennie, podczas gdy ponad połowa (
52%) badanych robi to co najmniej raz na tydzień.
Badanie firmy Ericsson i CNN wskazuje na rosnącą popularność wiadomości foto i wideo spowodowaną obniżającymi się cenami tych usług i zwiększeniem ich funkcjonalności. Najpopularniejszą usługą zdaniem większości respondentów (
57%) jest
wysyłanie i odbieranie plików graficznych oparte na technologii fotograficznej. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w popularności serwisu
iReport tworzonego przez użytkowników należącego do stacji CNN International, który wystartował w 2006 roku. W ciągu pierwszych 12 miesięcy użytkownicy ze 189 krajów, korzystali z niego
50.000 razy, umieszczając w serwisie między innymi filmy i zdjęcia wykonane telefonami komórkowymi. Takie zachowanie internautów wpisuje się w światowy trend „obywatelskiego dziennikarstwa” i pozwala im zaangażować się w redagowanie portalu.
„
Wyniki tych badań podkreślają zaangażowanie, z jakim CNN przewodzi szybko zmieniającym się trendom. Mają one wpływ na sposób, w jaki publiczność wykorzystuje treści”. – powiedział Didier Mormesse, SVP CNN International Ad Sales Research, Development & Audience Insight.
„Cieszy nas znaczny wzrost, który w ciągu ostatnich kilku lat miał miejsce w sektorze telefonii komórkowej i mamy zamiar kontynuować nasze inwestycje w wiodące inicjatywy i nowe serwisy. Badania jak to ostatnio przeprowadzone pozwala nam dowiedzieć się, czego konsumenci naprawdę potrzebują. Dzięki będziemy mogli dostarczać mobilnym odbiorcom najwyższe jakości serwisy informacyjne.
Badanie dla firny Ericsson i stacji CNN International przeprowadziła firma Synovate. Badanie przeprowadzono w okresie od 15 sierpnia do 15 września 2007 roku na próbie 981 osób.