czwartek, 7 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Mobilne aplikacje dobrym interesem

    Zobacz również

    Rynek mobilnych aplikacji staje się jedną z ważniejszych gałęzi światowego przemysłu rozrywki. 2.5 miliarda telefonów komórkowych działających na całym świecie zaczyna mieć siłę oddziaływania równą samemu internetowi.

    - Reklama -

    Najnowsze badania wskazują (za firmą badawczą Juniper Research), że obecna liczba odbiorców gier mobilnych to 200 mln. W 2010 roku będzie to już 800 mln. Zyski z mobilnych gier przyniosą w 2010 roku 10 mld dolarów, a w 2012 r. 16 mld.

    Stajemy się świadkami powstawania nowego, bardzo silnego rynku reklamy. Gry mobilne będą miały równie dużą, a może nawet większą siłę rażenia marketingowego niż bardzo popularna reklama w klasycznych grach wideo. – mówi Roman Karaszewski z firmy AdAction, firmy specjalizującej się m. in. w rozwiązaniach związanych z mReklamą. – Już dzisiaj wielkie koncerny planują przyszłe strategie marketingowe w oparciu o gry i aplikacje mobilne oraz serwisy internetowe dostosowane do urządzeń mobilnych.

    Wydatki ogólnie na reklamę w telefonach komórkowych wynoszą obecnie około 900 mln dolarów. Przy 24 miliardach dolarów przeznaczonych w zeszłym roku na reklamę w Internecie to niewiele. Polski rynek mReklamy dopiero zaczyna stawiać pierwsze kroki, więc w globalnej rywalizacji nie bierzemy na razie udziału.

    Rynek reklamy w klasycznych grach jest coraz większy, ale i tak nie przekracza kilku milionów złotych. Jeśli chodzi o reklamowe gry mobilne to mamy dopiero do czynienia z narodzinami tego zjawiska w Polsce, chociaż można już wskazać kilka przykładów wykorzystania gier i aplikacji mobilnych (między innymi przez jedną z firmy telekomunikacyjne czy też przedstawiciele branży FMCG ). Inna sprawa, że mamy już 40 mln aktywnych kart SIM i technologicznie zaczynamy doganiać największych. Nie sądzę więc, aby marketingowcy tego nie dostrzegli – uważa Roman Karaszewski.

    Dane pochodzą z raportów firm:
    Deloitte & Touche, Juniper Research, Berg Insight, Informa Telecoms & Media.

    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Badanie EY: CFO z optymizmem pochodzą do AI

    Wyniki szóstej edycji badania EY – Tax and Finance Operations – wskazują że liderzy obszarów podatkowych w firmach z...