Liczba komórek w Polsce przekroczyła liczbę ludności, ale serwisy sprzedające usługi dla użytkowników telefonów zarabiają bardzo niewiele. Onet uruchomił serwis na telefony komórkowe OnetLajt jeszcze pod koniec 2006 r. Gdyby nie umowa z Playem, w półtora roku później musiałby dokładać do tego przedsięwzięcia.
W podobnej sytuacji jest konkurencyjny serwis Mini Wirtualnej Polski, której jednak udaje się sprzedawać reklamę. Gros przychodów serwisu pochodzi ze sprzedaży multimedialnych gadżetów na telefony komórkowe. W walce o popularność wydawcy mobilnych serwisów zaczynają współpracę z producentami telefonów. Według nieoficjalnych informacji Onet porozumiał się z Nokią. Za prawo do umieszczenia skrótu do OnetLajtu w menu ok. 50 tys. telefonów marki Nokia Onet zapłaci reklamą tych telefonów w swoim internetowym portalu – pisze Rzeczpospolita.