Prezydent i CEO firmy Ericsson Carl-Henric Svanberg powiedział podczas tegorocznego Mobile World Congress w Barcelonie, że 2007 rok był przełomowy w sposobie pojmowania szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz zmieniającej się roli telewizji z nadawcy w kierunku medium, w którym konsument sam decyduje, co chce oglądać.
„Rok 2007 był okresem mocnego rozwoju sieci 3G oraz HSPA. Obecnie komercyjnie działa 174 sieci HSPA w 76 krajach, w większości obsługując szybkości rzędu 3.6Mbps i wyższe. HSPA jest naturalnym kierunkiem ewolucji dla sieci GSM/WCDMA – technologii wykorzystywanej w ponad 86 procentach sieci bezprzewodowych na świecie. Obecna liczba abonamentów WCDMA wynosi 180 milionów, włączając w to HSPA i wciąż rośnie w tempie 6.5 miliona miesięcznie.” Svanberg podkreślił, że rozwój sieci 3G i HSPA wciąż jest bardzo mocny w regionach, w których sieci działają na zasadach komercyjnych.
Ekosystem HSPA odnotowuje szybki rozwój, obecnie 80 dostawców oferuje ponad 400 mobilnych terminali, wbudowanych modułów oraz spersonalizowanych urządzeń dla użytkowników. Około 250 firm dostarcza HSPA, włączając w to operatorów i dostawców usług.
Svanberg podkreślił, że niezrównana szerokość i głębokość ekosystemu HSPA oraz oferowana przez ten system bezkonkurencyjna ekonomia skali opłaca się wszystkim stronom.
„Już wkrótce, gdy będziemy mieli możliwość nieograniczonego komunikowania się, zobaczymy prawdziwą siłę mobilnej łączności szerokopasmowej, która wpłynie na zwiększenie produktywności oraz jakości życia społeczeństw, dużych firm oraz poszczególnych ludzi.” – powiedział prezydent firmy Ericsson.
Kluczem do poprawy jakości życia jest zrównoważony rozwój, który zdaniem Svanberga staje decydujący w biznesie oraz optymalizacją zużycia energii. Zagadnienia te wprowadzają konkurencyjność i dominację w światowej polityce.
Ericsson obejmuje przewodnictwo w tym obszarze, wychodząc naprzeciw z innowacyjną koncepcją przyjaznej środowisku stacji bazowej takiej jak Tower Tube oraz alternatywnymi źródłami energii.
„Wkraczamy teraz w czas telewizji indywidualnej i celujemy w dominującą pozycję w tej dziedzinie. Dzisiaj dokonuje się zmiana sposobu oglądania telewizji z klasycznego poprzez bardziej interaktywny dochodząc do koncepcji telewizji spersonalizowanej. Ericsson jest jedyną firmą posiadającą w swoim portfolio kompleksowe rozwiązania dla użytkownika końcowego typu Mobile TV oraz IPTV, która tak dobrze rozumie potrzeby klientów.”
„Telewizja stwarza ogromne możliwości operatorom, aby dostarczyć klientom prawdziwie multimedialne usługi a Ericsson posiada kompleksową ofertę, wzmocnioną naszymi ostatnimi przejęciami firm Redback, Marconi, Entrisphere, TANDBERG Television. Kluczową różnicą pomiędzy dzisiejszą telewizją a tym medium w przyszłości jest IMS – element, który w istotny sposób wpływa na poprawę wrażenia klientów.” – powiedział Carl-Henric Svanberg.