W Google Play dostępna jest już bezpłatna aplikacja MultiBanku dla urządzeń z systemem Android. Bank poszerzył też funkcjonalności oferowanej dotychczas usługi bankowości mobilnej. Dotychczas klienci MultiBanku, logując się do serwisu transakcyjnego, mogli skorzystać z jego lekkiej wersji albo ze specjalnej aplikacji dla urządzeń z systemem operacyjnym iOS. To jednak nie koniec zmian. Dotychczas klienci MultiBanku za pośrednictwem telefonu czy tabletu mogli wykonać przelew
do odbiorcy wcześniej zdefiniowanego w serwisie transakcyjnym. Teraz, korzystając z tych urządzeń, mogą oni zlecić dowolny przelew na dowolny rachunek i w dowolnej kwocie.
– Obecnie Android jest najpopularniejszym na świecie systemem operacyjnym wykorzystywanym w urządzeniach mobilnych. Jego udział w rynku stanowi 56 proc. i jest wyższy o 20 proc. w stosunku do stanu na koniec 2011 r. (raport firmy Gartner). Równie dynamicznie wzrasta też popularność tego systemu w Polsce, stąd też decyzja o stworzeniu specjalnej aplikacji MultiBanku również dla urządzeń z Androidem. Jednocześnie zdecydowaliśmy się też na rozszerzenie funkcjonalności usługi bankowości mobilnej – mówi Rafał Borkowski, dyrektor Departamentu Promocji ds. Klientów Dojrzałych i Studentów, odpowiedzialny za realizację projektu bankowości mobilnej w MultiBanku.
To jednak nie koniec zmian. Dotychczas klienci MultiBanku za pośrednictwem telefonu czy tabletu mogli wykonać przelew do odbiorcy wcześniej zdefiniowanego w serwisie transakcyjnym. Teraz, korzystając z tych urządzeń, mogą oni zlecić dowolny przelew na dowolny rachunek i w dowolnej kwocie.
Użytkownicy do wyboru mają tradycyjny przelew w systemie Elixir, przelew ekspresowy, przelew do ZUS oraz podatkowy. Mogą także zlecić przelew między własnymi rachunkami w banku. Operacja realizowana jest w sposób analogiczny do tego, jak wykonywana jest w internetowym serwisie transakcyjnym banku. Co więcej, MultiBank wprowadził też możliwość samodzielnego ustalenia limitów transakcji wykonywanych przez komórkę (zarówno ilościowych, jak i kwotowych). Aby je zdefiniować, wystarczy zalogować się do serwisu internetowego.
Bankowość mobilna MultiBanku dostępna jest dla wszystkich klientów korzystających z aplikacji na iPhone’a i iPada oraz urządzeń z systemem Android, a także w ramach lekkiej wersji serwisu transakcyjnego.
Najważniejsze zalety aplikacji mobilnej MultiBanku:
- dostęp do najważniejszych funkcji serwisu transakcyjnego przy użyciu telefonu – 24 godziny na dobę
- łatwość użytkowania – dedykowana aplikacja zachowująca naturalne cechy danego telefonu lub tabletu
- oszczędność w przesyłaniu danych – przesyłane są tylko informacje, część graficzna jest już zaimplementowana w aplikacji
- usługa dostępna bez konieczności dodatkowej aktywacji
- korzystanie z aplikacji MultiBank PL jest bezpłatne. Użytkownicy ponoszą jedynie koszty połączenia z internetem wg taryfy operatora
- możliwość konfigurowania informacji wyświetlanych po zalogowaniu