Klienci ING Banku Śląskiego jako jedni z pierwszych w Polsce mogą korzystać z elektronicznego potwierdzania tożsamości, które ułatwia dostęp do usług online. Usługa mojeID, której dostawcą jest Krajowa Izba Rozliczeniowa, dostępna jest już w ING. Usługa mojeID pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości przy pomocy danych uwierzytelniających banku i umożliwia dostęp do usług online świadczonych przez dostawców również korzystających z mojeID.
Przyspiesza i upraszcza wiele procesów, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi czy umawiania się z kurierem.
– Współcześnie wszystko kręci się wokół cyfryzacji i technologii, również w bankowości. Klientów jednak nie interesują technologie jakie stosujemy, ani systemy czy rozwiązania. Dla nich ważne jest jak to działa. Ma być prosto, szybko, wygodnie i bezpiecznie. W ING proponujemy właśnie takie rozwiązania. Wdrożenie mojeID to duże udogodnienie dla naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że rozwiązanie to ma duży potencjał, aby stać się wiodącym sposobem zdalnej weryfikacji tożsamości dla wielu podmiotów komercyjnych – powiedział Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego.
mojeID wyróżnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przekazywanych danych, a także brak konieczności zapamiętywania wielu loginów i haseł do kolejnych profili. Korzyścią dla użytkowników mojeID jest również oszczędność czasu i wygoda. Dla usługodawcy z kolei istotną wartością jest możliwość zoptymalizowania kosztów obsługi klienta.
Aby skorzystać z mojeID wystarczy na stronie internetowej dostawcy wybrać usługi wymagające potwierdzenia tożsamości, a następnie autoryzować przekazanie swoich danych w systemie Moje ING. Użytkownik jest każdorazowo informowany o tym jakie dane i komu udostępnia, a ich przekazanie za każdym razem wymaga jego akceptacji. Następnie zostaje automatycznie przeniesiony do serwisu dostawcy, z którego usług chce skorzystać.
Pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do mojeID jako dostawca usług, jest PGNiG Obrót Detaliczny. Katalog usługodawców w systemie mojeID jest otwarty i będzie się rozszerzać m.in. o firmy z branży ubezpieczeń, energetyki, telekomunikacji i usług medycznych, a w przyszłości także o portale administracji publicznej.
Rozwiązanie mojeID opracował i udostępnił KIR. – Aktywnie obserwujemy potrzeby konsumentów
w zakresie ich cyfrowych preferencji. Klienci banków chętnie korzystają z szybkich płatności i wygodnych serwisów internetowych. Teraz dostawcy usług mają rozwiązanie, które umożliwia jednoznaczną, bezpieczną identyfikację klientów z wykorzystaniem systemów bankowych. mojeID to odpowiedź na potrzeby sektora bankowego, usługodawców oraz samych klientów, którzy zyskują łatwy dostęp do usług online – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.
KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju obrotu bezgotówkowego.
Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w cyfryzacji usług publicznych i procesów gospodarczych.