mPay opublikował sprawozdanie finansowe za II kwartał 2020 roku. Spółka utrzymała stabilne przychody oraz wygenerowała zysk na satysfakcjonującym poziomie w odniesieniu do niesprzyjających warunków związanych z COVID-19 oraz wysokich nakładów na prace rozwojowe. Spółka mPay zamknęła II kwartał br. przychodami na poziomie blisko 2,1 mln zł. Jednocześnie, pomimo istotnych nakładów na prace rozwojowe oraz pandemię COVID-19, wypracowała zysk netto na poziomie 0,1 mln zł.
EBITDA wyniosła 0,2 mln PLN. Marże operacyjne odnotowały nieznaczny spadek ze względu na decyzję o kontunuowaniu prac rozwojowych służących finalizacji kluczowych projektów (koszty usług obcych w II kw. 2020 roku wyniosły niemal 2 mln zł vs. 1,4 mln w II kw. 2019 roku).
– W analizowanym okresie koncentrowaliśmy się przede wszystkim na rozbudowie oferty usługowej i produktowej dla klientów, poszerzając grono partnerów biznesowych o podmioty o ugruntowanej pozycji rynkowej. Prowadziliśmy również działania służące dywersyfikacji modelu biznesowego, w celu wypracowania synergii przychodowych przy jednoczesnym ograniczeniu zależności od uwarunkowań koniunkturalnych. – mówi Krzysztof Hejduk, Prezes Zarządu mPay S.A.
Innowacyjne wdrożenia
Obowiązująca od lipca 2018 roku, Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nakłada na instytucje finansowe, w tym również niebankowe, obowiązek dokonania w określonych sytuacjach identyfikacji i weryfikacji tożsamości użytkowników. Poza dostosowaniem do przepisów prawa, mPay idzie jednak o krok dalej i stara się jak najbardziej ułatwić użytkownikom przejście przez proces, by mogli finalnie skorzystać z szerokiej oferty funkcjonalności aplikacji mPay. Dotyczy to przede wszystkim usług o charakterze finansowym – dostępnych obecnie oraz takich, które – zgodnie z założonymi celami biznesowymi – będą komunikowane przez spółkę w najbliższym czasie.
– Filarem naszej strategii rozwoju jest stworzenie multifunkcyjnej platformy usług, opierającej się na wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii z zakresu płatności mobilnych. Już dziś działalność mPay wykracza istotnie poza pierwsze skojarzenia z flagowym produktem, jakim jest aplikacja do m-płatności. To już dawno nie jest bowiem kiosk, w którym kupujemy tylko i wyłącznie bilety komunikacji miejskiej. Nasi klienci są beneficjentami udogodnień z zakresu szeroko pojętego transportu, rozrywki oraz usług finansowych. – mówi Krzysztof Hejduk.
mPay to pierwsza niebankowa aplikacja do płatności mobilnych, która umożliwia weryfikację konta przez selfie.
mPay, jako pierwsza niebankowa aplikacja, wdrożył tzw. weryfikację biometryczną. W II kwartale br., sklepach Google Play i App Store, udostępniono aktualizację, która umożliwia weryfikację użytkownika poprzez selfie. Firma przygotowała również film, który krok po kroku wyjaśnia jak poprawnie przejść przez proces.
Multiwyszukiwarka połączeń kolejowo-autobusowych od mPay to jedyna na rynku, tak kompleksowa oferta dostępna w aplikacji do płatności mobilnych.
W analizowanym okresie kwartale br. mPay wdrożył również nową, innowacyjną funkcjonalność, która dotychczas nie była dostępna na polskim rynku. Multiwyszukiwarka połączeń kolejowo-autokarowych pozwala na wybór najdogodniejszej formuły transportu z szerokiej oferty przewoźników takich, jak: Koleje Mazowieckie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Wielkopolskie, Dworzec Online, czy też przewoźnicy obsługujący trasy międzynarodowe w Europie (platforma Ewhd.eu). W jednym miejscu uzyskamy informację o najtańszej i najwygodniejszej formie transportu, a także od ręki sfinalizujemy transakcję zakupu, w tym nawet kilku biletów z różnymi ulgami, ale w ramach jednej płatności. Dodatkowo, możemy liczyć na rzetelną informację o godzinach odjazdu z poszczególnych stacji lub przystanków, precyzyjnie dookreślony czas na ewentualną przesiadkę oraz wizualizację podróży na mapie.
Użytkownikom aplikacji mPay udostępniono również opcję przekazywania środków na cele charytatywne. W II kwartale br. spółka przeprowadziła akcję wspierającą medyków. Punkty zdobyte w grze mPay Hero można było przeliczyć na pieniądze, które finalnie zostały przekazane na zakup niezbędnych środków ochrony dla medyków. Działaniom towarzyszył spot przygotowany przy udziale pracowników i ich rodzin, m.in. z gościnnym udziałem znanego rapera z Częstochowy, gdzie zlokalizowane są siły operacyjne spółki.
Nowe kontrakty
mPay to pierwsza i jedyna obecnie aplikacja do płatności mobilnych, która umożliwia regulowanie należności za płatne parkowanie w Zakopanem.