Multimedia Polska intensyfikuje proces integracji z niedawno przejętą siecią Stream Communications. Po weryfikacji przejętych aktywów, spółka ocenia, że efekty synergii będą znacznie większe niż pierwotnie zakładano. Multimedia Polska zyskała sieci praktycznie niepokrywające się z obszarem działalności firmy, infrastrukturę, która nie wymaga dużych nakładów inwestycyjnych, a także znaczącą liczbę nowych gospodarstw w zasięgu sieci.
W najbliższych miesiącach Multimedia Polska planuje zaoferować większości klientów Stream te same usługi, które mają do dyspozycji abonenci Multimedia Polska, w tym telewizję cyfrową (DTV), szybki internet do 120Mb/s czy telefonię VoiP.
Transakcja przejęcia Stream, o wartości 153 mln zł została ostatecznie rozliczona. W jej wyniku Multimedia Polska stały się drugim największym operatorem kablowym na polskim rynku z prawie 830 tys. abonentów. W zasięgu Multimedia Polska znajduje się teraz ponad 1,4 mln gospodarstw domowych, a abonenci korzystają z ok. 1,67 mln usług (RGU).
– Przejęliśmy bardzo dobre pod względem technicznym sieci, które doskonale dopasowują się do naszej infrastruktury. Nie musimy ponosić znaczących nakładów, żeby w szybkim czasie zaoferować klientom Stream usługi, które mają dziś do dyspozycji nasi abonenci. W wyniku transakcji klienci Stream zyskują znacznie szerszą ofertę i wyższą jakość usług. Multimedia będą zaś znacząco zwiększać liczbę sprzedawanych usług na nowych dla nas obszarach Polski – komentuje Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. – Dodatkowo obserwujemy wiele synergii, w tym kosztowych, które już w tym roku powinny pozytywnie wpłynąć na wyniki i efektywność zarówno Streamu jak i Multimedia Polska.
Zgodnie z realizowaną od wielu lat strategią, Multimedia Polska zamierza w ciągu najbliższych miesięcy przeprowadzić inkorporację Stream do Multimedia Polska. Tym samym klienci Stream znajdą się w sieci Multimedia Polska i pod taką marką będą korzystać z usług operatora. Oznacza to dla nich obecność w ogólnopolskiej sieci z dostępem do nowoczesnych usług o wyższej jakości technicznej. W ciągu kilku miesięcy Spółka planuje zaoferować pełen pakiet świadczonych usług dla większości ze 100 tys. klientów Stream-u. Firma dostrzega także duży potencjał w obszarze sprzedaży kolejnych usług abonentom Stream, ponieważ dotychczas w części miast mieli oni dostęp jedynie do ograniczonej oferty.
Multimedia Polska w najbliższym czasie planuje rozbudowę sieci sprzedaży na obszarach działania Stream, otwierając nowe biura obsługi klienta oraz zwiększając aktywność przedstawicieli handlowych. Ponadto abonenci Stream będą mieć do dyspozycji ogólnopolskie callcenter Multimedia Polska, w którym będą mogli załatwić wszystkie sprawy związane z korzystaniem z usług w tym kwestie zakupu nowych produktów, płatności za usługi oraz otrzymać wsparcie w zakresie spraw technicznych
Multimedia Polska i Stream Communications w liczbach
Multimedia Polska działają niemal w całej Polsce. Sieci Stream Communictions obejmują miejscowości położone głównie na południu Polski i w zdecydowanej większości niepokrywające się z siecią Multimedia Polska.