Spółka Multimedia Polska ma już 400 tysięcy abonentów korzystających z szerokopasmowego internetu. Tym samym firma umocniła pozycję drugiego dostawcy internetu wśród operatorów kablowych oraz jest jednym z trzech największych alternatywnych (do TP) dostawców internetu stacjonarnego w kraju. Abonenci Multimediów najczęściej wybierają prędkości 2 Mb/s i 6 Mb/s. Oba produkty stanowią już ponad 60% sprzedaży.
– Dobrze skrojona oferta, która gwarantuje wysoką jakość i rozsądną cenę, to klucz do sukcesu i ogromnej popularności tej usługi. To też od wielu kwartałów internet stanowi istotne źródło przychodów dla naszej spółki – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska. – Zamierzmy nadal intensywnie rozwijać segment szerokopasmowego dostępu do internetu. Ponad 90% bazy naszych abonentów w sieciach kablowych ma możliwość korzystania z pakietów zawierających usługę internetową o wysokiej przepustowości. Dziś pakiety do 20 Mb/s zadawalają większość użytkowników, lecz pilnie przyglądamy się bardzo dużej dynamice tego rynku. W oparciu o naszą infrastrukturę jesteśmy w stanie zadowolić najbardziej wymagających klientów, których ilość szybko rośnie, ale równie szybko rozwijamy nasze systemy techniczne. – dodaje prezes Rogowski.
Coraz więcej, coraz szybciej
Coraz więcej klientów decyduje się na zakup pełnego pakietu usług Multimedia Polska. Obecnie spółka ma ponad 100 tys. klientów korzystających z Triple Play (potrójna usługa: telewizja, internet, telefon). W pakiecie Double Play (dwie wybrane usługi), z którego korzysta 242,5 tys. abonentów dominuje właśnie internet, który wchodzi w skład około 211,7 tys. takich pakietów. Badania rynkowe wskazują, że za wyborem pakietu przemawia cena. Pojedyncza usługa internetu o prędkości 6MB/s kosztuje 59 zł miesięcznie. Wybierając tę samą usługę w pakiecie z telewizją analogową i cyfrową (DTV) oraz telefonem stacjonarnym (100 minut za darmo) zapłacimy tylko 49 zł miesięcznie.
Wraz ze wzrostem liczby sprzedawanych usług dostępu do internetu, rosną również prędkości tej usługi. Obecnie klienci Multimedia Polska najczęściej korzystają z prędkości 2 Mb/s lub 6 Mb/s. Poniższy wykres obrazuje, jak zmieniały się potrzeby abonentów Multimediów dotyczące dostępu do Internetu w ciągu ostatnich kilku lat.
W ostatnim czasie spółka obserwuje także znaczny wzrost liczby sprzedanego dostępu do internetu o prędkościach 12 Mb/s oraz 20 Mb/s. Pod koniec 2011 r. obie prędkości stanowiły już ponad 25% wszystkich sprzedawanych prędkości od 512 Kb/s do 120 Mb/s włącznie.
– Wzrost prędkości internetu jest zjawiskiem naturalnym. Takie są rynkowe tendencje. Internet dostarcza użytkownikom coraz więcej treści multimedialnych, takich jak filmy czy programy on-line. To wymaga coraz większych przepustowości łączy. Z drugiej jednak strony istotne jest, aby za rozwojem rynku internetu nadążał rozwój infrastruktury. Nie wszyscy operatorzy mogą sobie na to pozwolić, co w konsekwencji odbija się na jakości ich usług. W Multimediach już od lat intensywnie inwestujemy w sieć, dzięki temu gwarantujemy wysoki komfort z użytkowania naszych usług. – mówi prezes Andrzej Rogowski.