Spółka Multimedia Polska osiągnęła w III kwartale 2011 r. 156,4 mln zł przychodów. Po trzech kwartałach było to 459,5 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu 2010 r. oznacza to wzrost o 10% w skali kwartału oraz 9% w skali 9 miesięcy 2010 r. Wzrost przychodów, to tradycyjnie efekt wysokiej dynamiki wzrostów w segmencie telewizji cyfrowej (DTV), szerokopasmowego dostępu do internetu, w telefonii oraz usług WLR.
- Przychody Multimedia Polska w III kwartale 2011 r. wzrosły o 10% do 156,4 mln zł w porównaniu do tego samego okresu 2010 r.
- Spółka odnotowała w III kwartale 2011 r. skorygowany zysk EBITDA na poziomie 82,5 mln zł czyli 10% wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
- Liczba sprzedanych usług (RGU) wzrosła na koniec września 2011 r. o 12,3% do blisko 1,477 mln, w porównaniu do stanu na koniec III kwartału 2010 r.; wzrost dzięki akwizycjom i rozwojowi organicznemu.
- Dalszy dynamiczny wzrost przychodów (o 72%) i tempa pozyskiwania abonentów telewizji cyfrowej (DTV i IPTV), których na koniec września 2011 r. było blisko 183 tys., tj. o 44% więcej niż rok wcześniej.
- Kontynuacja trendu wzrostowego w usłudze szerokopasmowego dostępu do internetu (17% po stronie przychodów i 10% po stronie RGU).
- Rosnąca liczba sprzedanych pakietów usług potwierdzona kolejnym rekordowym wskaźnikiem RGU na abonenta, który w III kwartale 2011 r. wyniósł 2,04. Przed rokiem było to 1,91.
- Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wzrósł w ciągu roku o 2 zł miesięcznie, do 69 zł w III kwartale 2011 r.
– Wyniki osiągnięte przez Multimedia Polska po III kwartałach 2011 r. są zgodne z naszymi oczekiwaniami i tym bardziej cieszą, że osiągamy je przy dużym wahaniu kursów walut oraz w czasach niepewności na rynkach. Podkreślałem niejednokrotnie, że dobra domowa rozrywka będzie zawsze w cenie i to widać w naszych wynikach – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska. – Konsekwentnie realizowana strategia promująca pakiety usług oraz budowanie bazy klientów przynosi zamierzone efekty. W III kw. br. nasz statystyczny klient korzystał już z ponad dwóch usług, a to bardzo ważne, bo zacieśnia relacje z abonentami i generuje coraz większą sprzedaż.
Spółka nadal odnotowuje spadek kosztów operacyjnych w ujęciu miesięcznym. W przeliczeniu na sprzedaną usługę (RGU) ten koszt w III kwartale 2011 r. wyniósł 16,8 zł, co oznacza spadek o 0,1 zł w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Spółka odnotowała wzrost zysku netto w III kwartale 2011 r. w tempie równym wzrostowi przychodów i skorygowanego EBITDA, tj. o 10% do 21 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku 2010. Po trzech kwartałach 2011 r. zysk netto wyniósł 56,3 mln zł i był na zbliżonym poziomie jak po 9 miesiącach roku ubiegłego.
Stabilny poziom struktury przychodów
Podobnie jak w poprzednich kwartałach Multimedia Polska utrzymuje strukturę przychodów na optymalnym poziomie. Około połowę sprzedaży stanowią wpływy
z usług telewizyjnych. Pozostała część naszych przychodów pochodzi ze sprzedaży internetu i usług głosowych (odpowiednio 27% i 21%).
Jednocześnie Multimedia Polska systematycznie zwiększają przychody na abonenta (ARPU). Miesięczny ARPU wyniósł w III kwartale 69,0 zł co oznacza wzrost o blisko 3% w porównaniu do III kwartału 2010 r.
Średnio dwie usługi na abonenta
Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec III kwartału 2011 r. wynosiła niemal 1,477 mln, co oznacza wzrost o ponad 162,2 tys. w stosunku do stanu na koniec września 2010 r.
Z pakietu Triple Play w III kw. 2011 r. korzystało ponad 102,1 tys. abonentów – ponad 5% więcej niż przed rokiem. W przypadku Double Play, tempo przyrostu abonentów było podobne i spółka miała około 239,8 tys. użytkowników. Dzięki rosnącej popularności pakietów, liczba usług przypadająca na jednego abonenta po raz pierwszy przekroczyła poziom dwóch usług i zwiększyła się z poziomu 1,91 w III kwartale 2010 r. do 2,04 w III kwartale 2011 r. Tradycyjnie wskaźnik ten odnotował kolejny rekordowy poziom.
Internet
Wartość przychodów w tym segmencie wyniosła po trzech kwartałach 2011 r. 127,3 mln zł, co oznacza wzrost o 17% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W podobnym tempie rosły przychody w samym III kwartale 2011 r., kiedy to wyniosły 43,8 mln zł.
– Dzięki nowym i skrojonym na miarę promocjom nadal w szybkim tempie rośnie baza internautów Multimedia Polska, a dodatkowo z kwartału na kwartał udaje nam się poprawić ARPU na tej usłudze. Dobre dopasowanie naszej oferty do obecnych potrzeb klientów potwierdza utrzymanie dwucyfrowego tempa wzrostu zarówno przychodów jak i bazy klientów. Ten trend wydaje się średnioterminowo niezagrożony – komentuje Andrzej Rogowski.
Telewizja
Segment telewizji pozostaje wciąż kluczowym elementem struktury przychodów Multimediów. Coraz większe znaczenie odgrywa jednak telewizja cyfrowa (DTV i IPTV), która zapewniła blisko 15,9 mln zł przychodów w III kwartale 2011 r. tj. o 72% więcej niż przed rokiem. Po trzech kwartałach 2011 r. przychody wynosiły 42,5 mln zł i były o 58% wyższe niż rok wcześniej. Wartość łącznych przychodów z telewizji (analogowej i cyfrowej) w po trzech kwartałach 2011 r. wyniosła 219,9 mln zł czyli blisko 6% więcej niż rok wcześniej. W III kwartale wartość sprzedaży w tym segmencie wyniosła 74,7 mln zł tj. o około 8% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Rosła także liczba RGU. Na koniec III kwartału 2011 r. spółka miała 818 tys. RGU telewizji, w tym już blisko 183 tys. RGU telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV. Liczba RGU telewizji wzrosła o 100 tys. rok do roku. To efekt akwizycji, a także pozyskiwania nowych klientów na nowo budowanych i istniejących sieciach.
– Strategia wzrostu tego segmentu to oczywiście rozwój naszej oferty cyfrowej , w tym pakietów tematycznych, VoD itp. Coraz korzystniejsze oferty pakietowe powodują rozwój naszego biznesu oraz zwiększają lojalność naszych abonentów telewizyjnych. Skutecznie udowadniamy, że nasza połączona oferta wygrywa z konkurencją. Deklaruję, że na przyszyły rok przygotowujemy kolejne atrakcje ofertowe – mówi Andrzej Rogowski.
Usługi głosowe
Spółka Multimedia Polska odnotowuje stabilny wzrost poziomu przychodów w segmencie usług głosowych. Po trzech kwartałach 2011 r. wyniosły one 97,9 mln zł, co oznacza wzrost o 8% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W III kwartale 2011 r. przychody z tego segmentu wyniosły 32,7 mln zł i były o 7% wyższe, niż w analogicznym okresie 2010 r. Na koniec września 2011 r. spółka sprzedała 272,4 tys. usług głosowych, czyli 11% więcej niż przed rokiem.
– Wzrosty zarówno przychodów, jak i liczby abonentów w segmencie telefonii z pewnością cieszą, biorąc pod uwagę ogólno rynkowy trend obserwowany na polskim rynku od lat. Dobre wyniki, w dużej mierze, zawdzięczamy rosnącym przychodom z tytułu sprzedaży WLR, co potwierdza już ponad 20 tys. użytkowników tej usługi – mówi Andrzej Rogowski.
Inwestycje Multimedia Polska
Grupa Multimedia Polska zainwestowała w okresie trzech kwartałów 2011 r. 125 mln zł, z czego w tzw. inwestycje rozwojowe (zwiększenie zasięgu usług oraz aktywacja nowych abonentów) około 84% tej kwoty. Tylko w III kwartale spółka zainwestowała 38,9 mln zł.