Należąca do Grupy Multimedia spółka Multimedia Polska Energia uruchomiła sprzedaż energii elektrycznej w modelu kompleksowym (tzw. GUD-K) na terenie całej Polski. Dzięki temu klienci, którzy zdecydują się na zmianę dostawcy prądu i wybiorą Multimedia, nadal będą mieć jedną umowę, a rachunki będą regulować na podstawie jednej faktury. Prawo energetyczne od połowy 2007 r. pozwala klientom indywidualnym na zmianę sprzedawcy prądu.
Oznacza to możliwość zakupu energii od dowolnie wybranej firmy koncesjonowanej przez Urząd Regulacji Energetyki i regulowanie rachunków po otrzymaniu dwóch odrębnych faktur: za sprzedaż oraz za dystrybucję. Takie 2 faktury za prąd otrzymuje dziś większość klientów, którzy zdecydowali się na zmianę sprzedawcy prądu. Wprowadzona przez Multimedia Polska Energia umowa kompleksowa dla energii elektrycznej upraszcza ten proces. Klient otrzymuje jedną fakturę za sprzedaż i dystrybucję energii.
– Sprzedaż prądu w modelu kompleksowym to istotny krok w rozwoju wolnego rynku energii elektrycznej w Polsce. Jest dla Polaków znaczącym ułatwieniem w podjęciu decyzji o zmianie sprzedawcy prądu. Redukuje formalności i pozwala oszczędzić już na etapie regulowania rachunków – zamiast dwóch opłat manipulacyjnych np. na poczcie czy w punktach przyjmowania opłat klienci zapłacą jedną. – mówi Jakub Jacewicz, dyrektor Departamentu Usług Energetycznych Multimedia Polska Energia.
Dzięki kompleksowej obsłudze w zakresie sprzedaży oraz dystrybucji energii elektrycznej to Multimedia Polska Energia załatwia za klienta wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy i rozliczeniami – rozwiązuje umowę z dotychczasowym dostawcą oraz rozlicza się z dystrybutorem prądu w imieniu klienta. Ponadto gwarantuje natychmiastową realizację nowej umowy – bez przerw w dostawie prądu podczas zmiany sprzedawcy oraz stałą cenę prądu przez cały okres trwania umowy. W pakiecie z prądem można też nabyć inne usługi operatora.
Multimedia Polska Energia jest Certyfikowanym Sprzedawcą Energii Towarzystwa Obrotu Energią (TOE), co oznacza, że jest rzetelnym sprzedawcą prądu i stosuje najwyższe standardy w zakresie obsługi klienta. Angażuje się też w budowanie świadomości Polaków na temat odpowiedzialnej sprzedaży prądu i ochrony przed nieuczciwymi praktykami. W tym celu firma podpisała Kodeks Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii.