Wiadomości, materiały multimedialne, relacje reporterskie, artykuły i komentarze, prezentowane podczas Mundialu 2014 w witrynach sportowych Grupy Wirtualna Polska, odnotowały blisko 100 milionów odsłon więcej w porównaniu do analogicznego okresu mistrzostw świata sprzed 4 lat. Większość serwisów sportowych Grupy Wirtualna Polska zanotowała przy tym ponad pięćdziesięcioprocentowe wzrosty liczby unikalnych użytkowników (w tym nawet trzykrotne wzrosty zasięgu) w stosunku do Mundialu 2010r.
Dzięki współpracy z TVP na stronach sportowych Grupy Wirtualna Polska oglądać można było liczne materiały wideo, m.in. podsumowania kluczowych wydarzeń Mistrzostw Świata w Brazylii, wideoblogi, filmy z najważniejszymi bramkami mistrzostw. Popularnością cieszyły się także autorskie materiały multimedialne WP oraz kontent wideo współpracujących z portalem agencji informacyjnych.
– Publikując skróty z meczów, komentarze, wiadomości wideo i bezpośrednie relacje z Brazylii, wygenerowaliśmy, wspólnie z partnerami, ponad 8,5 miliona odtworzeń wideo. – mówi Kinga Ciukta, Kierownik Działu Syndykacji Kontentu i Moderacji w Grupie Wirtualna Polska. – Najlepiej oglądanymi były skróty wideo meczu Niemcy-Brazylia oraz rzuty karne z pojedynku Holandii z Kostaryką.
Użytkownicy serwisów sportowych Grupy WP szukali przede wszystkim treści dotyczących Ameryki Południowej: Brazylii, Urugwaju, Argentyny. Śledzili z uwagą wszystko, co dotyczyło drużyn tych krajów, wiadomości, wyniki, sylwetki sportowców, relacje korespondentów.
– Jeśli chodzi o newsy, największe zainteresowanie wzbudziły, jak można się było spodziewać, skandaliczne zachowanie Luisa Suareza i półfinałowy mecz Brazylia-Niemcy, który okazał się istnym pogromem drużyny organizatorów mistrzostw. – mówi Dariusz Górzny, PM Sport Grupy Wirtualna Polska.
Informacje o tym, jak w meczu grupowym między Urugwajem a Włochami napastnik Luis Suarez ugryzł włoskiego obrońcę Giorgio Chielliniego, publikowane na stronach sport.wp.pl, odnotowały 5,5 miliona odsłon, wiadomości nt. meczu Brazylia-Niemcy zanotowały oglądalność na poziomie 6,2 miliona PV.