Niemal co drugi telefon dla użytkownika w dojrzałym wieku, sprzedany w 2011 roku w Polsce to myPhone. Polski producent telefonów komórkowych podsumowuje swoją działalność w minionym roku. myPhone w roku 2011 umocnił swoją pozycję na polskim rynku. Uczynił to rozszerzając dystrybucję o kolejne sieci sklepów wielkopowierzchniowych, jak również aktywizując współpracę z operatorami. myPhone jest producentem dwóch linii telefonów komórkowych.
Pierwsza z nich to myPhone Simple Life – telefony o prostej funkcjonalności, przyjazne dla użytkownika, zwłaszcza tego w dojrzałym wieku. Druga linia to telefony myPhone Dual SIM – urządzenia obsługujące dwie karty SIM jednocześnie.
myPhone jest obecnie liderem w Polsce na rynku telefonów o prostej funkcjonalności, powstałych głównie z myślą o seniorach. Według badań własnych firma ma obecnie prawie 40% udziałów w tym rynku, który w 2011 r. wzrósł do ok. 190-200 tysięcy egzemplarzy. Udział dwóch kolejnych konkurentów jest odpowiednio o 10 i 15% mniejszy od udziałów wrocławskiej spółki.
– Dominacja myPhone w segmencie telefonów dla seniorów jest szczególnie widoczna w kanale pozaoperatorskim – mówi Paweł Płócienniczak, marketing&PR manager spółki. – Szacujemy, że tu nasze udziały wzrosły do ok. 55%. Stało się tak dzięki naszej dużej aktywności w tym kanale, konsekwentnemu pozyskiwaniu nowych, znanych sieci handlowych do współpracy oraz rosnącej świadomości marki myPhone wśród potencjalnych klientów.
W 2011 myPhone kontynuował również ekspansję za granicą.
– W zeszłym roku wyraźnie wzmocniliśmy naszą pozycję w kilku krajach – mówi Radosław Trzeba, członek zarządu myPhone. – Utrwaliliśmy naszą dominację na rynku czeskim i słowackim, gdzie nasze telefony o prostej funkcjonalności, sprzedawane pod marką CPA, obecne są w ofercie T-Mobile i kilku znaczących sieci handlowych. Cieszymy się także z naszej ugruntowanej, wiodącej pozycji na rynku telefonów age-friendly w takich krajach jak Węgry, Litwa, Słowenia czy Estonia. Celem na 2012 rok jest ustabilizowanie naszej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej oraz zwiększenie eksportu telefonów myPhone do krajów Europy Zachodniej.
W minionym roku myPhone przeprowadził szereg badań wśród 50-letnich i starszych użytkowników telefonów komórkowych. Dzięki szczegółowej analizie ich potrzeb, określona została szczegółowa lista cech i funkcji, jakie posiadać powinien idealny telefon dla dojrzałych użytkowników. Najwięcej wskazań zebrały takie cechy jak duże, czytelnie opisane klawisze, kontrastowy wyświetlacz, długi czas czuwania telefonu, proste menu i głośne dzwonki – czyli główne atrybuty urządzeń z serii myPhone Simple Life.
Dla badanych niezwykle istotna okazała się również elegancka i wytrzymała obudowa. Wprowadzając w 2011 roku do oferty dwa nowe modele myPhone wyszedł naprzeciw tym oczekiwaniom pokazując, że prosty telefon wcale nie musi przypominać kalkulatora. myPhone 2070 ROSE to pierwsza elegancka, kobieca klapka z serii myPhone Simple Life, stworzona z myślą o płci pięknej w dojrzałym wieku. myPhone 5300 FORTE natomiast, to pierwszy w ofercie polskiego producenta telefon w wytrzymałej obudowie, odpornej na kurz i strumienie wody (certyfikat IP56). Telefon wprost idealny dla panów w złotym wieku, szczególnie tych prowadzących aktywny tryb życia, czy lubiących majsterkować.
W 2011 roku polski producent komórek wprowadził osiem nowych modeli. Trzy z nich – myPhone 1030 HALO, 5300 FORTE i 2070 ROSE to przedstawiciele serii myPhone Simple Life. Od początku istnienia firmy, a do połowy 2011 roku, myPhone sprzedał ponad pół miliona telefonów komórkowych.