W ciągu ostatnich dwóch miesięcy ponad 6 500 uczestników wzięło udział w bezpłatnych szkoleniach i webinariach zorganizowanych przez Centrum Szkoleniowe Comarch. Słuchacze mogli zgłębić wiedzę z zakresu MS Excel, Języka SQL, technologii webowych czy VBA. To jednak tylko część oferty centrum. Już teraz można zapisywać się na szkolenia m.in. z zakresu analizy danych, popularnych baz danych Microsoft, Oracle czy MySQL.
To tematy, które zyskują popularność na rynku specjalistycznych umiejętności informatycznych. Szereg z nich zostało zaproponowanych przez samych klientów.
Warto śledzić oficjalną stronę centrum szkoleniowego oraz profil na Facebooku, gdzie zamieszczane są informacje o nowościach, promocjach i rabatach. Wkrótce centrum rusza z pakietem bezpłatnych webinarów. Na 12 czerwca zaplanowano szkolenie „Pierwsze spotkanie z Power BI w MS Excel”. Kolejne „Java od podstaw” odbędzie się 16 czerwca, a 17 czerwca będzie można wziąć udział w webinarze „Zakresy dynamiczne i wykresy w MS Excel”. Z kolei 29 czerwca centrum zaprasza na szkolenie „Analiza danych i dynamiczne raporty – Excel, Access, SQL”.
Oferta skrojona „na miarę czasów”
Od połowy kwietnia w Centrum Szkoleniowym Comarch z powodzeniem realizowane są szkolenia zdalne z aktualnie najpopularniejszych tematów szkoleniowych, m.in. MS SQL, dodatki Power, MS Excel. Dodatkowo wśród wielu przydatnych form przyswajania wiedzy, z którymi centrum zdecydowało się wyjść do klientów, pojawiły się webinaria. Te okazały się celnym trafem w tych odbiorców, którzy jeszcze niepewnie podchodzili do formy nauki zdalnej. W spotkaniach online wzięło udział ponad 6500 osób chcących poszerzyć swoje horyzonty, zdobyć wiedzę czy po prostu sprawdzić nową formę szkoleń.
– Nasi pracownicy docenili formę zdalną szkoleń oferowanych przez Centrum Szkoleniowe Comarch. Zespół odbył szkolenia z zakresu pakietu MS Excel z pozytywny efektem – podkreśla Paulina Wolanin z firmy Selvita. – Dużym plusem niewątpliwe był dobór odpowiedniego trenera, który takie specyficzne szkolenie potrafi poprowadzić, a także bogaty pakiet materiałów odpowiednio dobranych do formy zdalnej. W naszym przypadku to się sprawdziło, wybór był doskonały – dodaje.
Z usług Centrum Szkoleniowego Comarch korzysta ponad 15 000 klientów rocznie. Są wśród nich zarówno firmy, jak i osoby prywatne a także pracownicy instytucji publicznych.
– Dużo wskazuje na to, że szkolenia zdalne wpiszą się na stałe do kanonu oferty, ale jak w większości firm szkoleniowych również i my czekamy na możliwość uruchomienia pierwszych szkoleń stacjonarnych. Planujemy powrót już po 10 czerwca W ofercie pojawi się z pewnością wiele nowości, zwłaszcza teraz, gdy większą uwagę przykuwać będzie rozwój sytuacji na rynku pracy i zapotrzebowanie na umiejętności, które będą na nim najbardziej poszukiwane. Takie tematy jak: Język SQL, czy w dalszym ciągu popularne aplikacje biurowe – w tym Excel czy VBA, zyskają również swój odpowiednik w opracowywanych właśnie e-learningach – mówi Sylwester Woźniak, kierownik działu handlowego Centrum Szkoleniowego Comarch.
Branża szkoleniowa w starciu z koronawirusem
Kiedy w marcu pojawiły się pierwsze obostrzenia społeczne i ograniczenia w kontaktach, rynek usług szkoleniowych przeżył prawdziwe tąpnięcie. Śledząc rozwój sytuacji, Centrum Szkoleniowe Comarch zmodyfikowało dotychczasowy kierunek rozwoju oferty i wzmocniło dotychczasowy pakiet szkoleń zdalnych.
– Będąc zawsze na krok przed oczekiwaniami klientów i tym razem pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie sprostać nawet największym wymaganiom. To, zwłaszcza w aktualnych warunkach, rodzi poczucie satysfakcji, ale też odpowiedzialności, by finalnie produkty naszych starań były dobrze odbierane przez grono uczestników szkoleń – mówi Szymon Kędroń, specjalista ds. sprzedaży z Centrum Szkoleniowego Comarch.
Nie po raz pierwszy okazało, że firmy szkoleniowe, tak jak i każde inne przedsiębiorstwa, które opierają swoją działalność na usługach, muszą posiadać umiejętność elastycznego podejścia do potrzeb klientów. Obostrzenia, które pojawiły się pod koniec minionego kwartału spowodowały, że dotychczasowi klienci, którzy brali udział w szkoleniach stacjonarnych, jak większość z nas zmuszeni zostali do pozostania w domach. Ale tak naprawdę nie odcięli się od życia zawodowego. To przecież trwa nadal i w dalszym ciągu śrubuje potrzebę ciągłego rozwoju.
– Oczywiście, to bardzo ważna kwestia z punktu widzenia branży szkoleniowej. Zdajemy sobie sprawę, że potrzeby klientów, które istnieją niezależnie od panującej dookoła sytuacji są i będą motorem tej edukacji zdalnej. Mając świadomość takich potrzeb, pokazaliśmy klientom na nowo pełnię naszych możliwości i oferty, którą dostosowaliśmy do aktualnej rzeczywistości. W myśl zasady: „nie możecie przyjść do nas, ale my chętnie pojawimy się w waszych domach” w marcu na szeroką skalę rozwinęliśmy pakiet szkoleń zdalnych, które do tej pory żyły w cieniu szkoleń klasycznych – podkreśla Jolanta Mieszczyk, koordynator ds. marketingu z Centrum Szkoleniowego Comarch.
Do niedawna dla wielu kursantów wiedza przyswajana online stanowiła powód do obaw o jakość tego typu usług. Obecna technologia, możliwości platform e-learningowych, czy też tych wideokonferencyjnych pokazują jednak, że różnice między formą szkoleń stacjonarnych a tych prowadzonych poprzez komunikatory stopniowo się zacierają.
Latem i jesienią centrum skieruje swoje działania przede wszystkim w stronę tych klientów, dla których zmiany zawodowe i rozwojowe są teraz koniecznością. Rabaty i promocje ruszą już
w najbliższym czasie. Dokładną ofertę szkoleń można będzie śledzić na oficjalnej stronie centrum a także w mediach społecznościowych.