piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Na rynku urządzeń AGD najważniejsza jest łączność bezprzewodowa

    Zobacz również

    Popyt na małe urządzenia AGD nadal wzrasta. W okresie od stycznia do czerwca 2018 roku globalny rynek (z wyłączeniem Ameryki Północnej) wzrósł o 7 proc. i osiągnął wartość 21,8 mld euro (przy założeniu stałego kursu euro). Według prognoz GfK wzrost sprzedaży w całym roku 2018 wyniesie 8-9 proc. To główne wnioski dotyczące globalnego rynku małych urządzeń AGD przygotowane przez analityków GfK z okazji targów elektroniki IFA 2018, właśnie rozpoczynających się w Berlinie.

    - Reklama -

    Na rynku małego AGD za ponad 40 proc. wzrostu w skali globalnej odpowiada segment bezprzewodowych odkurzaczy pionowych. W porównaniu z pierwszą połową roku 2017, przychody w tym segmencie wzrosły o 51 proc. Wzrost kategorii był największy w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie sprzedaż wzrosła w pierwszej połowie 2018 roku do poziomu 9,5 mld euro, czyli o 13 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W krajach Azji za wzrost odpowiadają przede wszystkim bezprzewodowe odkurzacze pionowe (wzrost o 56 proc.), roboty odkurzające (o 32 proc.) i blendery (25 proc.).

    Wygoda napędza wzrost w sektorze małego AGD
    Wygoda jest coraz istotniejsza dla wyników małego AGD na całym świecie. W obszarze czyszczenia podłóg, triumfy nadal święciły bezprzewodowe odkurzacze pionowe. Znaczący wzrost sprzedaży z ostatnich lat został przekroczony i wolumen sprzedaży wynosi obecnie ponad 1,8 mld EUR (+51 proc.).

    Sprzedaż robotów sprzątających wzrosła o 28 proc., podobnie jak nowych urządzeń wpisujących się w trend convenience, np. odkurzaczy do czyszczenia na sucho i na mokro (17 proc.). Najważniejsze rynki dla nowego typu odkurzaczy to Niemcy (12,5 mln euro), Francja (4,4 mln euro) i Wielka Brytania (3,7 mln euro). Mniejsze rynki europejskie wykazują równie wysoką dynamikę sprzedaży.

    Wzrost sprzedaży produktów lifestylowych klasy premium

    Artur Noga-Bogomilski, analityk GfK w zakresie rynku AGD, komentuje: – Zamożni konsumenci, którym zależy na nowoczesnym stylu życia biorą pod uwagę zakup droższych produktów klasy premium, jak np. bezprzewodowe odkurzacze pionowe, roboty sprzątające czy ręczne suszarki do włosów. Dla tych konsumentów posiadanie urządzenia markowej wersji premium stanowi wartość dodaną. Przychody w segmencie ręcznych suszarek do włosów wzrosły w pierwszej połowie 2018 roku o 19 proc.

    Trend prozdrowotny otwiera nowe możliwości
    Dążenie do zdrowia fizycznego to trend, o którym świadczy m.in. wysokie zainteresowanie opaskami i aplikacjami typu fitness tracker. Wśród sprzętów kuchennych, rośnie popyt na blendery do owoców i warzyw. Ta kategoria jest w szczególności napędzana przez rynki krajów Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej. W analizowanym okresie wzrosła o 12 proc., osiągając całkowite przychody w wysokości 1 mld euro.

    Z uwagi na niebezpieczny poziom zanieczyszczenia powietrza w niektórych największych metropoliach świata, a także rosnącą świadomość alergii, konsumenci starają się dbać o jakość powietrza, którym oddychają. W efekcie wzrost przychodów ze sprzedaży urządzeń oczyszczających powietrze wyniósł w zeszłym roku 8 proc., w istotny sposób wpływając na rynek małego AGD. Ponad połowa przychodów rynku urządzeń oczyszczania powietrza pochodzi z regionu Azji i Pacyfiku, w szczególności z Chin.

    Małe AGD typu connected nadal w fazie wzrostu
    W segmencie małego AGD coraz większe znaczenie ma łączność. Udział rynkowy urządzeń typu connected wzrósł w pierwszej połowie roku 2018 w ujęciu wartościowym o 75 proc., do 1,2 mld euro. Na wynik sprzedaży wpłynęły głównie roboty sprzątające, które odnotowały trzycyfrowy wzrost oraz oczyszczacze powietrza typu smart, których sprzedano 50 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przy takim tempie wzrostu udział w rynku robotów sprzątających typu smart jest wyższy niż pozostałych urządzeń (60 proc. wobec 40 proc.).

    O badaniu
    Analizy powstały w oparciu o dane pochodzące z prowadzonego przez GfK badania panelowego sklepów detalicznych. Instytut GfK regularnie gromadzi dane w 80 krajach na całym świecie na temat sprzedaży sprzętu i urządzeń powszechnego użytku. W Polsce próbę stanowi około 6500 sklepów różnej wielkości, usytuowanych w całym kraju, zarówno tradycyjnych jak i internetowych, specjalizujących się w różnych branżach (AGD, RTV, IT, optyce, książkach, motoryzacji i innych) a także hipermarkety i hipermarkety budowlane. Na podstawie raportowanych danych, instytut GfK opracowuje analizy strukturalne – zagregowane dla całych kanałów dystrybucji i rynków.

    ŹródłoGFK
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...