Wspólne działania Orange Polska i Fundacji Dzieci Niczyje na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie zostały nagrodzone w polskiej edycji międzynarodowego konkursu w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu – European CSR Award Scheme. Współpracę tę uznano za najlepsze partnerstwo firmy z organizacją społeczną.Orange Polska i Fundacja Dzieci Niczyje od 8 lat wspólnie realizują działania zwiększające świadomość zagrożeń w sieci i wzrost poziomu bezpieczeństwa dzieci poprzez
edukację – zarówno najmłodszych internautów jak również ich opiekunów – rodziców i nauczycieli. Efektem tej współpracy jest m.in. serwis www.sieciaki.pl z 240 tys. zarejestrowanymi aktywnymi użytkownikami, platforma e-learningowa z interaktywnymi kursami, z której co roku korzysta ponad 30 tysięcy uczniów czy projekt Helpline.org.pl obejmujący bezpłatną linię interwencyjną 800 100100 i stronę internetową dla dzieci, za pośrednictwem których mogą one zgłaszać niepokojące dla nich sytuacje związane z przebywaniem w sieci. Dla rodziców z kolei powstał bezpłatny poradnik „Bezpieczne media”.
– Dzieci zaczynają korzystać z internetu w coraz młodszym wieku, dlatego tak ważne jest, by zarówno one, jak i ich opiekunowie wiedzieli, jak z niego korzystać świadomie i bezpiecznie oraz gdzie mogą szukać pomocy w przypadku zagrożenia. Orange Polska aktywnie włącza się w działania edukacyjne, ponieważ tak właśnie rozumiemy ideę odpowiedzialnego biznesu. Rolą operatora jest nie tylko dostarczenie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych, ale też dbałość o bezpieczeństwo ich użytkowników. Nasza wieloletnia współpraca z Fundacją Dzieci Niczyje przyniosła konkretne efekty i bardzo się cieszymy, że zostały one docenione – powiedziała Magdalena Rędziniak, Dyrektor CSR i Relacji Zewnętrznych Orange Polska.
– Orange jest kluczowym partnerem Fundacji w działaniach na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie – mówi Łukasz Wojtasik, Członek Zarządu Fundacji Dzieci Niczyje. – Współpraca z Orange i Fundacją Orange ma wymiar finansowy, merytoryczny i organizacyjny. Dzięki wspólnemu planowaniu działań przynoszą one zamierzone efekty: kampanie społeczne są widoczne i zmieniają postawy, oferta edukacyjna dociera do szkół wszystkich poziomów nauczania w całej Polsce, szkolimy co roku setki profesjonalistów, udostępniamy unikalną ofertę pomocy. Niezwykle doceniamy otwartość naszego partnera na niestandardowe, innowacyjne rozwiązania, dzięki którym nasza oferta jest atrakcyjna dla młodych ludzi. Nasze wspólne działania będące elementem programu Safer Internet od lat zaliczane są do najlepszych spośród wszystkich krajów członkowskich UE – dodaje.
Celem konkursu European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact (Europejskie Nagrody CSR na rzecz Partnerstw, Innowacji i Wpływu) jest promowanie partnerstw w zakresie działań społecznych ustanowionych pomiędzy przedsiębiorstwem i co najmniej jednym pozabiznesowym partnerem oraz wymiana najlepszych praktyk CSR pomiędzy przedsiębiorstwami na poziomie europejskim.
Konkurs finansowany jest przez Komisję Europejską. Jego koordynacją na poziomie europejskim zajmują się organizacje CSR Europe i Business in the Community, kierując konsorcjum złożonym z 29 krajowych organizacji. Polską edycję konkursu koordynuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W ramach polskiej edycji European CSR Award Scheme nagroda została przyznana w 2 kategoriach: Partnerstwa z udziałem małych i średnich przedsiębiorstw oraz Partnerstwa z udziałem większych przedsiębiorstw.