„Szkoła bez przemocy”, ogólnopolski program społeczny realizowany przez Fundację Grupy TP i dzienniki regionalne, uznano za najlepszą kampanię edukacyjną w prestiżowym konkursie branży public relations „Złote Spinacze 2007″. To już druga taka nagroda dla programu społecznego Grupy TP. Trzy lata temu Złoty Spinacz otrzymał „Telefon do Mamy”.
Program „Szkoła bez przemocy” powstał jako odpowiedź na narastający poziom agresji w polskich szkołach. Jego celem jest zwiększenie świadomości problemu przemocy w szkołach, pokazanie uczniom, nauczycielom i rodzicom, że nie trzeba się na nią godzić. Organizatorzy oferują szkołom m.in. poradniki, pomoc specjalistów i wsparcie, dzięki którym szkoły same mogą przeciwdziałać agresji. Ambasadorem Programu jest aktorka Gabriela Kownacka.
Do programu przyłączyło się już 4 640 szkół, czyli 15 proc. wszystkich w Polsce. W tym roku Fundacja Grupy TP przeznaczy 400 tys. zł na program grantowy skierowany do nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Ma on pomóc budować i integrować społeczności szkolne oraz aktywizować wszystkich jej uczestników do wspólnych działań.
Konkurs „Złote Spinacze” jest jednym z najważniejszych wydarzeń branży PR w kraju. Organizuje go Związek Firm Public Relations. Jego celem jest podnoszenie standardów i zwiększanie profesjonalizmu branży PR poprzez promowanie najlepszych projektów realizowanych w kraju. Do tegorocznej edycji zgłoszono 73 projekty.
Więcej informacji o programie Szkoła bez przemocy znajduje się na: www.fundacjagrupytp.pl