Z najnowszych danych Gemiusa wynika, że im większe miasto, tym większa liczba odsłon w sieci wykonywanych przez użytkowników. Więcej ciekawostek o tym, jak Polacy korzystali z internetu w minionym miesiącu, przeczytasz w najnowszej analizie Gemiusa. Analiza zachowania internautów w marcu pokazała, że użytkownicy sieci z miast liczących ponad 500 tys. mieszkańców są najbardziej aktywni online (średnio w miesiącu wygenerowali najwięcej odsłon w przeliczeniu na użytkownika).
Tendencja ta jest szczególnie widoczna w przypadku komputerów stacjonarnych i laptopów, zarówno używanych w domu, jak i w pracy. Co ciekawe, nie widać jej w analizie sposobu przeglądania stron WWW za pomocą urządzeń przenośnych. Mieszkańcy wsi wykonują średnio 863 odsłony miesięcznie, podczas gdy w przypadku internautów z miast powyżej 500 tys. – 1031 odsłon (źródło: badanie Gemius/PBI, marzec 2018).
Okres przedświąteczny z dala od internetu
Jak pokazują dane Gemiusa, w okresie bezpośrednio poprzedzającym Wielkanoc internauci byli skupieni na innych czynnościach niż przeglądanie stron WWW, o czym świadczy mniejszy ruch w sieci. W Wielki Czwartek kobiety wykonały o 2,7 razy, a mężczyźni o 3,5 razy mniej odsłon w internecie niż w pozostałe czwartki analizowanego miesiąca. W Wielki Piątek było to odpowiednio prawie 2 razy mniej odsłon w przypadku pań, oraz 2,6 razy mniej odsłon w przypadku panów. Z danych wynika też, że świąteczna sobota była dniem, w którym Polacy poświęcili na surfowanie po sieci najmniej czasu w porównaniu z pozostałymi dniami w marcu 2018 roku. Czas spędzony tego dnia w sieci wyniósł bowiem 1 godz. 32 min. (średni czas spędzony w sieci przez użytkownika).
Tylko za pomocą mobile
Z analizy marcowych trendów w sieci wynika, że 38 proc. użytkowników skorzystało z internetu tylko za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dla porównania co czwarty internauta (24 proc.) przeglądał strony WWW na ekranie komputera osobistego lub laptopa.
W marcu z internetu korzystało 28,2 mln Polaków, w tym 13,8 mln kobiet oraz 14,4 mln mężczyzn. Internauci wygenerowali łącznie 57,7 mld odsłon.