27 i 28 stycznia szczególne zainteresowanie internautów wzbudziły wydarzenia towarzyszące wyprawie na Nanga Parbat z udziałem polskiego wspinacza. Wpłynęło to na wzrost odwiedzalności serwisów sportowych. Wydłużył się również czas spędzony na stronach WWW związanych z tą tematyką. Więcej informacji o tym, jak Polacy korzystali z sieci w styczniu, dowiesz się z najnowszej analizy Gemiusa.
Pod koniec stycznia zwiększoną popularnością cieszyły się serwisy o tematyce sportowej, gdzie internauci mieli możliwość obserwowania akcji ratunkowej na Nanga Parbat, która miała miejsce w sobotę 27 stycznia. Średni czas, który polscy użytkownicy sieci spędzali wówczas na stronach sportowych, wyniósł blisko 24 min (źródło: badanie Gemius/PBI, styczeń 2018). Podobną aktywnością internauci wykazali się także w niedzielę 28 stycznia (21 min i 53 s), gdy zapadała decyzja o kontynuowaniu lub zawieszeniu dalszych działań ratowniczych. W niedzielę odbywał się również konkurs skoków narciarskich w Zakopanem, co także mogło wpłynąć na zwiększenie zainteresowania internautów sportem. Dla porównania – średni czas spędzany na stronach związanych ze sportem dla pozostałych dni stycznia wyniósł 10 min i 10 s.
Rekordy nowego roku
Rekordowym dniem pod względem aktywności internautów był 10 stycznia, kiedy z siecią połączyło się 23,2 mln osób. Okazało się, że był to także rekord, jeśli chodzi o surfowanie w internecie za pomocą urządzeń mobilnych. Skorzystało z nich wówczas 17,4 mln użytkowników.
Jeśli chodzi o komputery osobiste i laptopy, to kluczowy okazał się 8 stycznia, kiedy z tych urządzeń korzystało 15,6 mln internautów. Dniem, w którym polscy użytkownicy sieci najdłużej przeglądali serwisy internetowe, był 3 stycznia. Według danych Gemiusa średni czas spędzony w tym dniu w sieci przez jednego użytkownika wyniósł 2 godz. 28 min.
Okazało się, że nowy rok Polacy zaczęli z dala od stron WWW. To właśnie tego dnia użytkownicy sieci spędzili najmniej czasu, czyli 1 godz. 46 min, na przeglądanie internetowych zasobów.
Internauci w styczniu
W styczniu 2018 roku z internetu skorzystało 28 mln Polaków (13,7 mln kobiet i 14,3 mln mężczyzn). Przeciętnie internauci spędzali w sieci 2 godz. 13 min dziennie. Łączna liczba odsłon wygenerowanych przez nich na wszystkich urządzeniach wyniosła 63,5 mld.