Ponad 100 przedstawicieli administracji publicznej, centralnej i regionalnej oraz innych instytucji państwowych uczestniczyło w poniedziałek 23 kwietnia w warsztatach, poświęconych projektowanemu systemowi Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją w administracji publicznej (EZD RP). Warsztaty odbyły się w siedzibie NASK PIB. Według ministra cyfryzacji Marka Zagórskiego, który otworzył spotkanie, budowa ogólnopolskiego systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentami w
administracji publicznej jest jednym z działań priorytetowych w obszarze cyfryzacji w Polsce.
Uczestnicy warsztatów zapoznali się z założeniami przedsięwzięcia EZD RP w zakresie organizacyjnym, merytorycznym i architektonicznym. Projekt realizowany będzie przez NASK PIB w partnerstwie z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim w Białymstoku, który od wielu lat rozwija i wdraża państwowy system do elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD PUW). System ten, będący własnością Skarbu Państwa, wdrażany jest w administracji rządowej RP, ale także w samorządach, szkolnictwie wyższym i służbie zdrowia. Z systemu EZD PUW korzysta już ponad 300 urzędów z całej Polski – w większości administracja centralna RP, w tym 14 ministerstw.
Nowy system EZD RP bazować będzie na dotychczasowych doświadczeniach i najnowszych rozwiązaniach technologicznych. Aktualnie trwa faza przygotowawcza projektu, którego realizacja ma, według planów, rozpocząć się pod koniec tego roku i zakończyć się do końca roku 2021.
Uczestnicy poniedziałkowych warsztatów będą również zaangażowani w proces planowania konstrukcji nowego systemu, co będzie sprzyjać funkcjonalności i przyjazności EZD dla każdego użytkownika administracji publicznej.