Pierwsze pokolenie które dorastało razem z internetem ma już ponad trzydzieści lat. Internet zmienia się, wraz z nim nawyki każdego nowego pokolenia. Jedną z najważniejszych zmian jest ogromna ilość wideo w sieci. Dzisiaj szacuje się, że każdej minuty, do serwisu Youtube trafia trzysta godzin wideo. Według badań przeprowadzonych w roku 2011, do serwisu każdej minuty dodawano około trzydziestu godzin plików wideo – to dziesięciokrotny wzrost w ciągu pięciu lat.
W ciągu tych czterech lat zmienił się również sposób korzystania z Youtube. Obecnie, dwadzieścia procent nastolatków (w wieku 16−19 lat) twierdzi, że spędza na oglądaniu wideo w tym serwisie ponad trzy godziny dziennie, w roku 2011 odsetek wynosił zaledwie siedem procent. Pierwsze pokolenie internetu, nazwane „digital natives” spędza swój wolny czas w inny sposób. Zaledwie dziewięć procent dzisiejszych 30-34-latków przyznało że korzysta z YouTube przynajmniej trzy godziny dziennie. Dzisiejszych nastolatków często opisuje się jako „streaming natives” – to uzasadnione: czterdzieści sześć procent z nich spędza na Youtube ponad godzinę dziennie.
Nastolatkowie oglądają wideo na różnych platformach, pięćdziesiąt procent czasu przeznaczonego przez nich na oglądanie wideo przypada na urządzenia przenośne – to znacząco więcej niż w przypadku innych grup wiekowych. Na same smartfony przypada aż dwadzieścia osiem procent ogólnego czasu czasu oglądania wideo. „Streaming natives” to jedyna grupa wiekowa spędzająca swój czas przed smartfonem częściej niż przed jakimkolwiek innym urządzeniem. Co ciekawe, szesnaście procent współczesnych nastolatków korzysta ze streamingu muzyki więcej niż trzy godziny dziennie, to więcej niż każda inna grupa wiekowa.