NEP UK, należąca do światowej sieci NEP Group, zdecydowała się w tym roku na dalsze inwestycje w sprzęt Sony do produkcji na żywo, dodając do swojego parku technicznego zestaw kamer HDC-3500V. Nowa kamera HDC-3500V, zapowiedziana na targach NAB w 2023 roku, jest wyposażona w optyczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej, który pozwala operatorom kontrolować głębię ostrości obrazu, zwiększając tym samym ich możliwości twórcze.
Już w ubiegłym roku firma NEP UK wybrała do produkcji na żywo flagowy model kamery Sony, HDC-F5500, zapewniający płytką głębię ostrości w formacie S35 mm. Dodatkowo NEP zakupiła także kamery ILME-FR7 i monitory HDR, z serii PVM, (PVM-X2400) oraz LMD (LMD-A240). Kamery HDC-3500V będą wykorzystywane przez cały rok 2024 do produkcji rozrywkowych, ale także wydarzeń sportowych na żywo, w tym, między innymi, zmagań olimpijskich w Paryżu.
Nowo opracowana w kamerze HDC-3500V funkcja wirtualnej przysłony (Virtual Iris) z optycznym filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej umożliwia inżynierom wizji wybór „optymalnego punktu” przysłony poprzez dostosowanie poziomów światła wpadającego do kamery bez zmiany wartości przysłony. Daje to inżynierowi precyzyjną kontrolę nad głębią ostrości kamery w zmiennych warunkach oświetleniowych, dostosowując ilość wpadającego światła za pomocą optycznego, zmiennego filtra ND zamiast użycia do tego celu samej przysłony.
– Zawsze staramy się łączyć kreatywny potencjał naszego niesamowitego zespołu z najnowszymi technologiami, aby przesuwać granice tego, co oferujemy naszym klientom obsługując wydarzenia na całym świecie, skomentował Donald Begg, starszy dyrektor ds. inżynierii i technologii w NEP UK. – Zmienny filtr ND w kamerze HDC-3500V umożliwia, w razie potrzeby, tworzenie obrazów o charakterystycznym artystycznym wyglądzie. Obserwujemy wśród naszych klientów rosnący trend na taki właśnie wygląd i styl obrazu.
– NEP i Sony od wielu lat pracują ramię w ramię, aby dostarczać innowacyjne rozwiązania technologiczne, które wyróżniają obrazy, a nasz najnowszy kontrakt nie jest wyjątkiem, powiedział Norbert Paquet, szef produkcji na żywo w Sony Europe.