Od teraz klienci Nest Banku mogą skorzystać z przelewów na telefon BLIK. To praktyczne rozwiązanie, które pozwala na błyskawiczne przelanie gotówki – a wystarczy do tego jedynie numer telefonu odbiorcy. Nest Bank rozszerza swoją współpracę z Polskim Standardem Płatności o kolejną usługę. BLIK to obecnie najpopularniejsza metoda płatności bezgotówkowych, z której aktywnie korzysta ponad 14 mln osób. W ramach systemu możliwe jest realizowanie płatności online i offline, wypłata i wpłata pieniędzy, a także przelewy
na telefon – rozliczane w sposób natychmiastowy w systemie Express Elixir.
Od teraz z tych wszystkich funkcjonalności mogą także korzystać klienci Nest Banku. Usługa przelew na telefon BLIK to wygodne i szybkie rozwiązanie, ułatwiające codzienne rozliczanie. Między kwietniem a czerwcem 2023 użytkownicy zrealizowali w ten sposób aż 100 mln transakcji o wartości 13,3 mld zł.
– Przelew na telefon BLIK jest jedną z usług, na które nasi klienci czekali najbardziej. Trudno się dziwić, w końcu to idealny przykład nowoczesnego podejścia do bankowości. Przelewy na telefon BLIK są natychmiastowe, bezpieczne i zawsze w zasięgu ręki, a więc idealnie wpisują się w naszą strategię – mówi Łukasz Gajewski –Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej I Relacji Z Klientami.
– Przelew na telefon BLIK to obecnie najdynamiczniej rosnąca usługa BLIKA, która stanowi blisko jedną czwartą wszystkich naszych transakcji. Zarejestrowanych mamy ponad 15 mln numerów telefonów użytkowników, którzy w łatwy oraz szybki sposób mogą odbierać pieniądze. Od teraz klienci Nest Banku również mogą korzystać z tej opcji oraz przekonać się o jej licznych zaletach takich jak dostępność, natychmiastowość czy brak konieczności znajomości numeru konta odbiorcy. Mamy nadzieję, że przypadnie im do gustu i jeszcze bardziej ułatwi codzienne zarządzanie finansami – mówi Marcin Waldowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w BLIKU.
Co można zyskać z przelewami na telefon BLIK?
Z przelewem na telefon BLIK klienci Nest Banku mogą przelewać środki bez znajomości 26-cyfrowego numeru konta odbiorcy – wystarczy jego numer telefonu. Proces jest błyskawiczny, darmowy i dostępny 24/7. To idealne rozwiązanie, kiedy chcemy szybko zwrócić pieniądze znajomemu czy przelać kieszonkowe dziecku.
Jak zacząć odbieranie przelewów na telefon BLIK?
Aby odebrać taki przelew, odbiorca musi mieć zarejestrowany swój numer telefonu w usłudze. W Nest Banku można to zrobić z poziomu ustawień w aplikacji mobilnej w zakładce BLIK.
Jak przelać pieniądze przelewem na telefon BLIK?
Wystarczy w aplikacji mobilnej wybrać BLIK > Przelew na telefon BLIK, uzupełnić dane odbiorcy i potwierdzić przelew. Gotowe! Odbiorca od razu otrzyma przelane środki.
Jak odebrać pieniądze w usłudze przelewów na telefon BLIK?
Upewnij się, że numer telefonu jest zarejestrowany w ustawieniach aplikacji, w zakładce BLIK. Jeśli numer telefonu jest już zarejestrowany w usłudze, użytkownik nie musi już nic więcej robić. Przelew dotrze prosto na jego konto.