Netia Automation, to nowa zaawansowana usługa ICT Netii z linii NetiaNext, która w innowacyjny sposób adresuje kwestię usprawnienia i przyspieszenie procesów biznesowych. Jest to prawdopodobnie pierwsza tego typu oferta na świecie, która – dzięki unikatowemu sposobowi rozliczeń – zapewnia każdemu pracownikowi dostęp do cyfrowego pomocnika. Netia Automation, to przyjazne w użyciu rozwiązanie robotów softwareowych klasy RPA (Robotic Process Automation), pozwalające automatyzować
powtarzalne czynności, ze szczególnym naciskiem na samodzielne „programowanie” robotów przez poszczególnych pracowników (Robotic Desktop Automation). Dzięki nowej usłudze Netii, złożone, monotonne operacje i procesy – realizowane dotychczas manualnie przez pracowników i obarczone wysokim ryzykiem błędów – mogą być wykonywane szybciej i z większą dokładnością, zaś pracownicy mogą się skoncentrować na bardziej złożonych, twórczych działaniach.
– Od kilku lat niektóre korporacje wykorzystują duże serwerowe instalacje typu Robotic Process Automation do przyspieszenia realizacji zadań i eliminowania prostych błędów w żmudnych, powtarzalnych czynnościach. Stosowane dotychczas rozwiązania były jednak dość skomplikowane w obsłudze i licencjonowane, w sposób który nie sprzyjał ich powszechnemu stosowaniu. Korzystając z Netia Automation, dzięki prostocie obsługi i przyjaznemu sposobowi rozliczeń, każdy pracownik może mieć własnego, softwareowego robota – asystenta, dosłownie na kilka kliknięć. – powiedział Maciej Maciejewski, Starszy Kierownik Produktów ICT w Netii.
„Uczenie” robota, czyli tworzenie algorytmów/makr, odbywa się poprzez nagranie danego procesu niczym głosu na dyktafonie. Nagrany proces jest szybko i niezawodnie powtarzany przez robota w kolejnych rekordach. Co więcej, każdy z pracowników może mieć do tego nagrania dostęp i korzystać z niego wtedy, kiedy zaistnieje taka potrzeba.
– Nasze doświadczenia wskazują, że użytkownik nieposiadający żadnej wiedzy w zakresie programowania, jest w stanie, po przeszkoleniu, samodzielnie „zaprogramować” robota dla aż 3/4 swoich powtarzalnych, monotonnych czynności. Można więc śmiało powiedzieć, że wprowadzając Netia Automation demokratyzujemy dostęp do robotów – dodał Maciej Maciejewski.
Nowa usługa Netii pozwala firmom generować realne oszczędności oraz zwiększać satysfakcję pracowników. Dzięki Netia Automation pracownicy nie muszą sami realizować powtarzalnych zadań takich, jak:
- przenoszenie danych między systemami w środowisku Windows i w aplikacjach webowych,
- łącznie danych wewnętrznych z informacjami ze stron internetowych,
- wprowadzanie danych z dokumentów do systemu lub odwrotnie, przepisywanie ich z systemu do dokumentów, nawet jeśli są to nieedytowalne PDFy,
- agregowanie danych z wielu miejsc, np. łączenie wielu plików excel
i wiele innych.
Dzięki wsparciu w takich zadaniach człowieka, prostym i intuicyjnym w obsłudze robotem, Klienci mogą liczyć na:
- oszczędność czasu i pieniędzy,
- przyspieszenie realizacji procesów (robot softwarowy pracuje nieustannie i w tym samym tempie może pracować 24 godziny, 7 dni w tygodniu),
- podwyższenie jakości poprzez wyeliminowanie błędów ludzkich oraz poprawek,
- satysfakcję pracowników, którzy będą mogli skupić się na kreatywnych zadaniach.
Netia Automation jest usługą chmurową świadczoną w modelu SaaS (Software as a Service). Partnerem technologicznym Netii w tym zakresie jest firma Extreme Robotics. Każdemu nowemu klientowi Netia zapewnia dwugodzinne szkolenie wstępne i w pierwszych dwóch miesiącach dodatkowy pakiet kroków do nauki. Dzięki temu klienci mogą szybciej osiągnąć korzyści z automatyzacji.