Według najnowszego raportu SoTrender, Netia ma największy odsetek zaangażowanych fanów (12%) wśród marek telekomunikacyjnych oraz drugi najwyższy wskaźnik Relative Interactivity. Dane z kwietniowego raportu opracowanego przez firmę SoTrender wykorzystującej big data do identyfikacji trendów stronach serwisu społecznościowego Facebook, wskazują, że Netia ma największy odsetek zaangażowanych fanów oraz drugi najwyższy zbiorczy wskaźnik wszystkich
aktywności fanów w obrębie fanpage’a, z uwzględnieniem liczby fanów (Relative Interactivity).
Wynik, który osiągnęła Netia to sukces starannej komunikacji z wymagającymi użytkownikami Facebooka. Firma traktuje profil jako miejsce kontaktu, otwartej relacji i wymiany opinii. Współpraca z otoczeniem poprzez media społecznościowe to narzędzie stosowane przez wszystkie firmy branży telekomunikacyjnej. Jednak w raporcie firmy Sotrender, Netia wyprzedziła całą konkurencję.
– W każdym z serwisów społecznościowych dopasowujemy treści i styl komunikacji do charakteru danego medium. Chcemy, aby w myśl naszego hasła – GigaWolność, każdy mógł wybrać sobie sposób komunikacji z Netią, który mu najbardziej odpowiada. – powiedział Michał Dolny, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Netii.
Za obsługę w zakresie social media odpowiada wybrana w drodze przetargu agencja Fenomem, która poza prowadzeniem komunikacji na Facebooku, odpowiada także za działania na Twitterze, Google+, LinkedIn oraz YouTube.
– Wyniki SoTrender’a pokazują, że konsekwentna i oryginalna komunikacja z fanami przynosi efekty, mimo wyraźnego ograniczania zasięgów przez samego Facebooka. Jej podstawą jest pełne zaangażowanie i sprawna współpraca na linii Netia – Fenomem. – powiedział Daniel Biegaj, Kierownik Zespołu e-Komunikacji w Netii.