Utrzymanie tempa wzrostu liczby klientów, a także przejęcia kolejnych sieci osiedlowych to najważniejsze plany Netii związane z internetem. Klientów nie będzie zdobywać jednak za wszelką cenę (DI).
W pierwszym kwartale br. Netia pozyskała około 40 tysięcy klientów, dzięki czemu ma ich już obecnie 248 tys. W kolejnych trzech latach spółka planuje tę tendencję przynajmniej utrzymać. Na koniec 2008 roku operator chce obsługiwać około 400 tysięcy klientów internetu szerokopasmowego.
78 procent użytkowników internetu od Netii ma łącza o szybkości transferu przynajmniej 1 Mb/s, a 90 procent klientów, którzy podpisali umowy na 12 miesięcy, przedłużyło je – informuje spółka. Można się zatem spodziewać, że obecna promocja operatora, dzięki której można zmieniać warunki na korzystniejsze, mimo obowiązywania umowy, skusi kolejnych klientów.
Oprócz samodzielnego pozyskiwania klientów, firma zamierza także przejmować kolejne sieci osiedlowe. Dzięki temu w zeszłym roku ich klienci stanowili 24 procent wszystkich pozyskanych przez Netię.
Operator jednak nie będzie dokonywał akwizycji sieci osiedlowych za wszelką cenę. W przypadku, gdy dodatkowe inwestycje przekraczają sto kilkadziesiąt zł na gniazdko, to firma nie wchodzi w taki układ – wyjaśnił Gazecie Prawnej Piotr Czapski, członek zarządu Netii. Firma odrzuca z tego powodu około połowy ofert zakupu sieci.
Z przyczyn finansowych Netia nie planuje także wykupywania sieci telewizji kablowych oferujących dostęp do internetu. W tym przypadku cena pozyskania jednego klienta jest po prostu zbyt wysoka.
Netia jest obecnie trzecim największym dostawcą dostępu do internetu – wyprzedzają ją Telekomunikacja Polska oraz telewizja kablowa UPC.